Jag lämnade in bilen för besiktning och då fick nissen på bilprovningen fram en felkod som jag hade lite frågor om.
Felkoden lyder, "Bränslepumpsmodulens styrkrets låg". Det är inga lampor som lyser och jag behövde inte ta in bilen på ombesiktning men då jag ska sälja bilen så vill jag helst åtgärda detta först.
Ringde VW men de ville ha in bilen på felsökning, men jag vill testa lyckan här för att se om någon har varit med om detta tidigare och vad det kan vara för fel isånfall. Så som jag uppfattade det så var detta inget akut som behövde åtgärdas och så länge det inte lyser någon lampa så ska det gå bra att köra vidare.
Kan det vara så simpelt som lite ärgade kontakter bara ,vid anslutningen till modulen?
Jag har inte hunnit kika på det. Ska lämna in den på felsökning nästa vecka så får jag se. Var mer nyfiken på ifall någon hade stött på problemet innan och vad det skulle kunna kosta mig att fixa den.
Så du har inte haft några problem med bilen och motorlampan har inte lyst? Du skall laga bilen för att Bilprovningen hittar en gammal sparad felkod?
Motorlampan var igång förra året och då var det gasspällen som krånglade men det åtgärdades. I dagsläget lyser inte motorlampan men felkoden dök upp hos bilprovningen.