3733
Sök

Chrysler Grand Voyager 2.8CRD -06 med rasad magnetkoppling till AC:n. Lite funderingar/frågor kring byte av kopplingen.

111 Inlägg
6 september 2016
Trådstartare
#1
Fick åka o undsätta en kamrat igår vars av multirem hoppat av. Bilen ifråga är en Grand Voyager -06 med 2.8Crd-motorn. Började lossa luftburk o lite annat för o kika ner o inser då att magnetkopplingen har tackat för sej på Ac-kompressorn. Vred dock runt lite på utgående axeln på kompressorn och vickade lite för o känna efter glapp i själva kompressorn. Den kändes helt ok så ny magnetkoppling är beställd. Men nu till problemet! Det är för jäääääkla trång där nere där den sitter. Tittat lite på diverse videos o guider, alla använder sej av avdragare som aldrig kommer få plats utan att man demonterar hela kompressorn o har den på bänken och det vill jag helst undvika då den tills raset kylde bra och slipper helst alla extra kostnader såsom tömning/fyllning av systemet.

Några idéer?

111 Inlägg
8 september 2016
Trådstartare
#2
Lossade en massa kringliggande skräp såsom styrservo m.m. och kommer bättre åt nu. Nu till nästa problem. Nån som vet om centrumbulten  är vänster eller högergängad?


Sök