2450
Sök

Saab laddtrycks trimning (9-3 9-5)

5 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
Hej

Jag undrar om motorn i 9-5an är densamma som i 9-3an. då jag tänkte att man på samma sätt som 9-3 kunde ändra laddtrycket så man får 185 hk i 9-5an?

Och en till fråga, ang försäkringen.. behöver man omregistrera bilen så det står i papprerna att det är tex 185hk ist för 150? eller godkänner försäkringsbolaget att man plusar på 35 hk? (generellt sett)

MVH/ wigge

5 710 Inlägg
12 juni 2007
Wiggo skrev:
Hej

Jag undrar om motorn i 9-5an är densamma som i 9-3an. då jag tänkte att man på samma sätt som 9-3 kunde ändra laddtrycket så man får 185 hk i 9-5an?

Kan vara.....behöver inte vara.
Vilka årsmodeller undrar du över?
Wiggo skrev:
Och en till fråga, ang försäkringen.. behöver man omregistrera bilen så det står i papprerna att det är tex 185hk ist för 150? eller godkänner försäkringsbolaget att man plusar på 35 hk? (generellt sett)

Man behöver inte registrera om....emn skall man hårddra det är det inte laglig....

Angående försäkringar....generellt sett så godkänner de det inte men....
-Det man inte vet har man inte ont avwink

MVH Jonas
..............

Kockafan
224 Inlägg
13 juni 2007
hur gör man det? höjer laddtrycket. jag hade velat ha 185 tills man har råd med chippet smile

Kocken

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
13 juni 2007
Bilar med T7 motorer kan du inte "ställa" upp som på gammla bilar.. T7 programmet ställer ner  effekten på bilen om du skulle justera upp yttre ändringar så som "pysventil" lr "skruva på WG armen" ...

Så med andra ord ska du trimma din 9-5 kontakta en trimfirma, måste programmeras!

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

Sök