2462
Sök

Bygga ett diskret system...

50 Inlägg
9 juni 2007
Varför inte detta som diskret bas?       DLS RW6 Bashögtalare     
NYHET
Pris: 1795:-/system (1995:-)
Art nr RW6
DLS har nu kanske svaret på din bön - vill ha riktig subbas men har ont om plats. Ge 2 stycken RW6 18 liters lådvolym, en bra förstärkare och du får en attackvillig, korrekt och väl kontrollerad djupbas mer än tillräckligt för de flesta basälskare. Vi snackar alltså om riktig subbas inte mellanbas som man vanligen förknippar men en 6,5" högtalare. Att DLS RW6 dessutom kan spela rejält högt får ansens som en ren bonus!
Hur har nu DLS lyckats lösa detta? En 6,5" (17cm) extra lätt och styv Aluminium baskon, butylgummi upphängning, progressiv spider, dubbla maneter, extralång talspole och förlängt polstycke för att medge extra lång slaglängd.
Rekommenderad förstärkare 50-400 Watt RMS. T.ex. DLS monoblock Classic CA12.
Det som DLS lyckats göra med RW6 känns vid en provlyssning som "omöjligt". Två stycken 6,5" bashögtalare skall normalt inte kunna leverera så bra och mycket som dom bevisligen gör. Det är bara att gratulera folket på DLS för denna prstation.
Levereras i par med snygga galler och en basportsats med rör och yttre och inre tratt. Lådförslag medföljer i förpackningen. Bruksanvisning på Svenska.

www.nardik.se
Senast redigerat av Reaver (9 juni 2007)

Biltokig
870 Inlägg
11 juni 2007
Rockford Fosgate T162S - 3298kr
låter sjukt bra iaf smile även Punch systemet... ingen erfarenhet av infinity men funderar också på att köpa infinity framsystem...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

105 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
NU har man shoppat in lite saker iaf....
Fick ett rätt bra pris på 2st 10" basar så det blir det i skuffen och infinity systemet i fram fick lyssna in en likadan bil som min med den setupen....
Det som saknas just nu är steg och ny huvudenhet. Är lite kluven på hur jag ska bygga lådan i skuffen blev rekommenderad att bygga en 35l låda spelandes bakåt och dra upp hål i hatthyllan för att frakta in luft i kupén. och det var väl den idén som gör minst ingrepp i bilen skulle jag tro.
Sen blir det att dra nytt kablage igen och lyfta ur inredningen än en ggn men då kommer jag även lägga på lite dämpning i golven och i dörrarna samt ev. stadga upp insidan på dörrsidorna med lite glasfiber.

Ngn som har tips på en bra huvudenhet med USB som inte sitter i fronten?

Sök