4040
Sök

AC i Volvo 740 trasig. Laga?

64 Inlägg
12 juni 2007
#21
Japp, packningarna och slangarna håller ej för R134!
Sen kan man ju fundera på om det är värt att lägga ut pengar på en äldre bil, ska man lämna in så kan man räkna med 7-15 000 kr för att få det lagat, Men det är ju en smaksak efter plånboken smile


2 600 Inlägg
12 juni 2007
#22
min va koventerad me gul lapp och r134 smile

gör som jag kör gubba racer=)

33 Inlägg
12 juni 2007
#23
då är det bara att ta reda på var det läcker någonstans, kan va svårt att göra själv så det blir nog till att lämna in på en felsökning om du inte har egna grejer att kolla med hemma.


324 Inlägg
12 juni 2007
#24
Humm... Jag konverterade min gammla Audi 80 -92 Från R12 till 134A. Det som byttes var venturierör (Tror det stavas så), torkfilter + satt det skulle vara en speciell olja, som var blandbar med den gammla (Ester olja).

Det kan bli sämre kyla men inte speciellt märkvärt.

Inga packningar bytta pga konverteringen. Bara dom som satt vid anslutningarna som togs isär.
Fungerat i 1,5år nu.
Jag pratade med en Aktoriserad AC firma som utförd jobbet.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

28 Inlägg
12 juni 2007
#25
du bör byta för förr lr senare så går packningarna sönder pga annan kemisk blandning än i R134a. har precis gått en Ac kurs

Better fight for something than live for nothing
www.myspace.com/solitudeswe

275 Inlägg
13 juni 2007
#26
Zoulosa skrev:
du bör byta för förr lr senare så går packningarna sönder

visst, men har man som jag köpt en 745:a för 4000 kr så är man inte så sugen på att lägga ut 7000-15000 kr på ac:n smile
jag föredrar nog att fylla utan konvertering och går det inte så går det inte...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.


Sök