så här ser då nya grenöret ut fick göra om böjarna in till kollektorn flera gånger innan ja blev nöjd. Ska lämna bort de på tigsvetsning nu då jag inte har nån själv.
Har bara rör till wastegaten kvar på grenröret, var på jobbet och svarvade lite i flänsen till den igår! Sen ska jag testa coating och se hur de blir, de går ju alltid linda med avgasbandage efteråt
Händer inte mycket just nu då jag väntar på lite delar! Var dock tvungen att rikta grenröret då de slagit sig ca 20mm vid svetsning som synes på bild. Har även fixat med tryckröret från turbon och idag kom ett litet paket med en catchtank till vevhusventilationen
Tänkte att ja kunde slänga upp en del bilder på vad som händer ! Har i alla fall varit och besiktat 242an så nu får man köra på gatan igen
Fick ombesiktning på glappa länkarmslagringar fram. Nu sitter det hemma printade polyuretan bussningar där!
Har även byggt en till busbil/gatbil/isbil som är mycket billigare 244 -75 Har haft jätte problem med att lådorna rasar en efter en i den så håller just nu på med att få ner en bmw zf i den.
Här kommer lite bilder på den
Det fula men fungerande avgassystemet med laddtryckstyrd cutout. Cutouten är byggd av en original wastegate och ett B230F spjäll
"Avgasspjället" har gått sönder nu iaf. Funkar medans systemet är kallt men sen fastnar det och oftast i stängt läge. Så har byggt ett nytt 3" med 3st dämpare och vbandsklämmor så att det går fort och lätt att plocka ner
ZF lådan har hittat sin plats i bilen. Åkte dock på att svarva om svänghjulet då nitarna på tryckplattan tog i på ett ställe på zf lådan. Sen hade nån tidigare ägare kapat bort fästet till kopplingscylindern så blev wilwood cylinder och custom fäste istället
Köpte en intercooler som var "färdig" byggd att passa till 240 på tradera. Självklart läcker det överallt då jag provtryckte den så det är väl bara att sätta sig ner med svetsen nån kväll. Det fina med den är att man kan ha den som original ic och få dit den större kylaren från 740 för bättre kylning