3729
Sök

är det svårt att plocka ut rutorna ur en nyare bil??

112 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
tjenna jag har en audi avant -98
undrar dock om det är svårt att plocka ur rutorna ur en sådan.?
mvh

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
12 juni 2007
låter som det ska tonas rutor här ? ^^ big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

248 Inlägg
12 juni 2007
Antar att det borde vara som alla andra bilar, plocka bort dörrpanelen och sedan lyfta ur rutan?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

Glidarn
408 Inlägg
13 juni 2007
Köp en reparationshandbok där står det exakt hur du ska göra, kostar väl typ 299:- kan det va värt..cool
Senast redigerat av zlaban08 (13 juni 2007)

(obrut)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 juni 2007
bort med dörrsidan och skruva loss själv anordningen som håller rutan i nederkant (ramen som gör att rutan åker upp och ner)

69 Inlägg
13 juni 2007
zlaban08 skrev:
Köp en reparationshandbok där står det exakt hur du ska göra, kostar väl typ 299:- kan det va värt..cool

Håller med helt och hållet.....Jag köper alltid en bok till varje bil jag skaffar...

Jag har plockat ut rutorna ur min...det är inga problem..
Du kommer att behöva en torxnyckel modell större lycka till!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
13 juni 2007
Om du ska tona rutorna så tycker jag det är väldigt onödigt att plocka ut rutorna för de, visserligen vet jag hur man går till väga utan att göra detta och samtidigt få ett snyggt montage, men men...

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Glidarn
408 Inlägg
13 juni 2007
Kornz skrev:
Om du ska tona rutorna så tycker jag det är väldigt onödigt att plocka ut rutorna för de, visserligen vet jag hur man går till väga utan att göra detta och samtidigt få ett snyggt montage, men men...

men förklara hur man gör då? eller e det en yrkeshemlighet wink

(obrut)

Audi Fantast
18 Inlägg
13 juni 2007
gå på piratebay.org, sök på program å skriv ELSA..
Ladda ner programmet, så har du Audi/VW orginala rep.litteratur..

If it ain't custom, it ain't cooool

17 Inlägg
13 juni 2007
Öhh hur ska du plocka ur rutorna i bak samt bakrutan??? om inte jag är helt ute å cyklar är väl dem limmade!?

Aja precis som en kille sa där så när man (jag) monterar solfilm så tar man inte bort rutorna utan man skär dem på plats, jag brukar lossa på dörrsidorna och sedan har juh audi en konstig list där man får "pula" lite med filmen, men jag skulle inte råda dig att ta bort rutorna...

mvh

Gasar tills det rasar, och rasar det så bygger man nytt....

Sök