Tjenare!
Ny bil.
Nya Idéer.
För att göra en lång historia kort.
Jag har en bmw e46 330ci från 2000.
Denna bil har jag pillat väldigt mycket med fram och tillbaka i ungefär 1½ år.
Hade många idéer och många tankar och planer att fullborda.
Gjorde allt detta och hade enbart 1-2 saker kvar som jag ville göra, inga MÅSTEN, men saker jag kände kunde göra bilen "klar".
Precis innan detta hände så började felen på bilen komma.
Köpa nya delar, bytte delarna och allt blev sämre.
Köpte nya delar en andra gång, fortfarande samma.
Efter att ha gått igenom precis allt så bestämde jag mig för att lämna in bilen.
Så det var såhär det började.
BMW "Trasig" och och även när den funkade var den inge vidare praktisk för mig och min sambo.
Självklart en rolig Helgbil som är trevlig att titta på.
Så efter att ha bara suttit på blocket en dag kom en bil upp som verkligen fick upp mina ögon.
En Saab 9-3 kombi från 2006 och inte nog med det, det var en Aero med stora 2.8T motorn. Den var även Automat som jag hört så mycket gott om under min tid som både saab intresserad som att jag är uppväxt med saab i familjen hela mitt liv.
Efter att ha provkört bilen var jag helt såld!
Efter att jag fått nycklarna till bilen av bilhandlaren kom han med en hel bunt med papper till bilen samt en liten OBD II dosa. Det visade sig vara en BSR PPC. Bland alla papper visade det sig att det satt ett steg 1 i bilen. så nu hade jag en bil med 285hk och 480nm istället för 250hk och 355nm.
Så med ett stort leende på läpparna kör jag hem bilen från Västerås till Hallsberg.
Väl hemma börjar idéerna spruta.
Började med att åka och tvätta rent bilen riktigt ordentligt efter färden hem.
Nu började beställningarna komma in!
Gjorde mig en stor beställning från Bilvårdsexperten.
Var tvungen att fylla på lagret lite då det jag hade började på att ta slut.
Blev även en sväng till mekonomen för att köpa lite mikrofiberdukar, testa meguiars nya Wheel Cleaner och väl där såg jag en hel hylla med Plasti Dip.
Köpte mig 1 burk Svart och 1 burk Glossifier.
Slutade med att dekorlisten bak blev svart.
Grillen ska också blir svart så småningom.
Det här är vad som gjorts hittills men kommer inte hända så jätte mycket med denna bil då den ska vara praktisk året runt men en liten idé lista kommer här iaf.
[]Fixa utvändiga skador, Rost och stenskott
[]Trimma mera. (Kanske)
[/]Slänga i min 2x12" 1600w baslåda. (Står i bilen men är ej inkopplad)
[]Nya fälgar, 19"
[]Fixa nytt insynsskydd till skuffen då det saknas.
[]Hirsch Diffuser.
[]Hirsch Vinge.
[]Hirsch Grill.
[]Foliera taket?
[]Sänkningssatts.
[]Lite mer bröl bakut.
[]Facelift bakkjol (För att kunna ha Hirsch Diffuser)
Hoppas ni kommer gilla det som skrivs här och det jag gör med bilen.
Tar mer än gärna emot tips på allt! Så var inte rädd för att skriva något till mig här eller på PM!
Gör jag något som du undrar hur jag gått tillväga så skicka iväg ett PM så svarar jag så utförligt som möjligt.
Hade!
/Mårten