Som redan påpekat, spara hellre ihop pengar och köp en "dyr" stereo.
Spelar ingen roll vad man har för högtalare, en dålig stereo kommer låta dåligt även om man har högtalare för flera tusen kronor. Tro mig jag vet.
Första stereon jag köpte var en MarQuant på Jula för 299kr då jag var fattig gymnasie-student, den fungerade men ljudet blev aldrig bra och basen spelade inte riktigt så rent som den borde ha gjort.
Efter jag haft den skitstereon i runt 4år i 4st bilar så lyckades jag ha sönder lågnivån, det blev droppen och köpte då en Kenwood med bluetooth, cd, aux och usb för runt 1500kr.
Ljudet blev sjukt mycket bättre och basen spelade både högre och renare än vad den gjort tidigare, vart helt imponerad över vilken skillnad stereon gjorde.
Har just nu i min A6a denna stereo:
http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-kdc-x5000bt.htmlJag är extremt nöjd med den, däremot är cd-läsaren lite onödig i dagens smartphone-samhälle så ångrar att jag inte köpte en utan cd då dom är några hundringar billigare.
Högtalare är bättre att satsa på kvalitetsmärken, GAS funkar men finns högtalare som spelar bättre.
Dock spelar ju det mesta bättre än pappers-högtalarna som sitter original i många äldre bilar.
Ljudisolering och en bra stereo är det som är absolut viktigast/mest värt att spendera pengar på av egen erfarenhet.