3374
Sök

Hundlukt i bilen.

49 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

1 067 Inlägg
11 mars 2010
Torrboll

Våtdammsugning / Kemtvätt med klädseltvättmaskin..

1 207 Inlägg
11 mars 2010
bu skrev:
Är det någon som vet eller har nått tips på hur man får bort hundlukt i bilen.Luktar lite som blöt hund brukar göra.

Är det av en hund lukten kommer ifrån eller luktar det bara som en blöt hund?

Om det inte är ifrån en hund så kan det vara en god idé att leta reda på varför det luktar. Någon dränering som har satt igen? Varmepaketet kapput?

4 586 Inlägg
11 mars 2010
jobbigt. vattendamsugare samt vatten o tvål brukar kunna ta bort mycket.

1 534 Inlägg
11 mars 2010
Jag rekomenderar att du köper turtle luktborttagare på mekonomen det fungerar asbra jag lovar dig wink
fast du måste dammsuga och rengöra rätt noga innan och ha på medlet flera gånger för att få ett bra resultat.
Jag hade problem med rök liknande lukt och jag använde detta medlet och nu luktar det nytvättat i bilen
Vet inte hur det fungerar på skinn för jag använde det bara på allt tyg i bilen.
finns säkert bättre saker, men du kan ju iaf testa

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 mars 2010
En riktig städning, och tvätt av sätena med en bra maskin. Sedan en ozon behandling efteråt. då har du en garanterat HELT luktfri cupé!
Synd att du bor en bit härifrån annars kunde jag fixat det för en mindre ersättning.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

49 Inlägg
11 mars 2010
Trådstartare
Tack för tipsen!!är säker på att dom haft hund i bilen då jag har hittat hundhår.Ska prova nått av alternativen.

4 586 Inlägg
13 mars 2010
jag tror en recondfirma inte tar så hemskt mycket för det. Ifall du inte får bort luften

53 Inlägg
13 mars 2010
bu skrev:

skjut hunden wink

429 Inlägg
13 mars 2010
z71 skrev:
bu skrev:

skjut hunden wink

Försvinner luckten då?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
13 mars 2010
Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

Med.lem
3 759 Inlägg
13 mars 2010
Rspeter skrev:
Ställ 4 tallrikar i bilen över natten med ättika i. Det brukar råda bot på dålig lukt i bilen.

Inte om det som luktar finns kvar i bilen...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
13 mars 2010
Dammsug ALLT! Fäll säten, bort med gummimattor m.m. Skruva även bort "paneler" där du misstänker att det finns hundhår bakom. Dammsug och låt torka om det är blött och dammsug igen.

Antagligen finns det fukt någonstan som får hundhåren att lukta. Min gammla passat var väl "inhundad" redan innan jag köpte den, men den luktade inte det minsta hund för det. Men så var det helt torrt i bilen också.

Anledningen till att du ska ta bort paneler m.m. där du misstänker att det finns hunhår, är pga att det mest
trilgt finns hår där. Håren tar sig in tamejfan överallt! Såg det själv när jag tömde gammpassaten på
all inredninga bakom framstolarna...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Musiker
472 Inlägg
13 mars 2010
marwin_of_sweden skrev:
En riktig städning, och tvätt av sätena med en bra maskin. Sedan en ozon behandling efteråt. då har du en garanterat HELT luktfri cupé!

Ozon är verkligen helt otroligt bra!!!
Finns ganska billiga aggregat för under tusenlappen!
Senast redigerat av Ras_J (14 mars 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

1 380 Inlägg
14 mars 2010
Rspeter skrev:

funkar ännu bättre med amoniak det tar bort all dålig odör i bilen bara ställa som sagt 4 tallrikar med lite amoniak på under natten sen vädra ett par timmar och dammsuga så kommer den vara luktfri wink

Sleeper
3 084 Inlägg
14 mars 2010
kolla även i bagageutrymmet och under sätena så det inte ligger en hund begraven!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

16 197 Inlägg
14 mars 2010
jonas 740 skrev:
z71 skrev:
bu skrev:

skjut hunden wink

Försvinner luckten då?

den luktar ruttet i nån månad men sen försvinner de.. HAHA

"Testar man inte så får man aldrig veta"

49 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
haha ska kolla om det ligger någon hund begraven där bak!!

volvo tic frälst
357 Inlägg
15 mars 2010
vårstäda bilen sen kan du lägga äpplen i bilen ca. 1-3st. gammalt knep som tar bort lukt smile låt det inte ligga för länge bare för då luktar det värre iställe tongue en natt brukar räcka billigare än så tar du nog inte bort lukt wink annars ättika som någon sa tar bort lukt väldigt bra.

* Voff voff *
10 583 Inlägg
29 november 2016
joelimmo skrev:
Rspeter skrev:

funkar ännu bättre med amoniak det tar bort all dålig odör i bilen bara ställa som sagt 4 tallrikar med lite amoniak på under natten sen vädra ett par timmar och dammsuga så kommer den vara luktfri wink

Ammoniak är en gas, så den lär inte stanna så värst länge på tallriken... Om man nu inte blandar ut den med vatten (men då är det inte per definition "ammoniak" längre). wink

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök