Jissess,vad är 270:-? DET prutar du ner när du köper kärran..! Jag trodde i min enfald att jag var den snålaste på garaget.. Men tydligen fanns det 1 till..
Senast redigerat av tommen1 (27 december 2016)
Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Står och står, ringde transportstyrelsens "auto-svar" eller vad man ska säga, när man pratar med maskinen och då sa dom att det kan ta en tid innan beloppet uppdateras.
Står och står, ringde transportstyrelsens "auto-svar" eller vad man ska säga, när man pratar med maskinen och då sa dom att det kan ta en tid innan beloppet uppdateras.
Ring imorgon vid 8 när dom öppnar eller till polisen om du inte orkar vänta tills dess . Då kan du få svar direkt
Ring imorgon vid 8 när dom öppnar eller till polisen om du inte orkar vänta tills dess . Då kan du få svar direkt
Jag köpte en bil ovetandes med obetald skuld som föregående ägare inte ville känna sig vid. Bilen fick därför körförbud och Transportstyrelsen sa efter samtal att dem inte bryr sig om vart pengarna kommer ifrån så länge det betalas in. Jag åkte på att betala då förra ägaren totalignorerade mig. Kanske inte är samma med trängselskatt, vem vet.
Jag köpte en bil ovetandes med obetald skuld som föregående ägare inte ville känna sig vid. Bilen fick därför körförbud och Transportstyrelsen sa efter samtal att dem inte bryr sig om vart pengarna kommer ifrån så länge det betalas in. Jag åkte på att betala då förra ägaren totalignorerade mig. Kanske inte är samma med trängselskatt, vem vet.
Polisen sa att dom bara kunde kolla fordonsskatten. Inte trängselskatt, p-böter osv.
Användandeförbud heter det, körförbud är något helt annat
I en klok värld borde räkningen följa ägaren vid betalningstillfället..
Tycker de är ganska vettigt att skulden följer bilen. De skulle vara en spärr för ägarbyte med vid mindre summor bara så skulle bilarna inte kunna säljas om man dragit på en massa skulder. På detta sättet så köper man ju aldrig en bil med skulder
Men jag har själv gått på niten och köpt en bil med skuld, nu var de ju bara 600kr skatt men de kan man ju försöka sig på att få av säljaren.
TS. Antingen ber du nuvarande ägare betala innan köp eller så ger han dig skuldens storlek i rabatt, köp inte bilen annars Kolla med kronkalle med om de har några skulder på bilen i värsta fall, så har den en större skuld och då kan du vinka hejdå till den.