beror på vart man tecknar försäkringen, jag personligen betalar mindre än 400 i månaden för trafikfärsäkring på en gammal 530, det ska vara en 3 liters motor på hela feta och trötta gangster kebab slukande hästar, försäkringen kunde vara värre om ja kollar nån annanstans, visst köp en 940/740 dom håller nog säkert bra man behöver inte ens en tråd för detta^^ alla äger en sån volvo:) men precis som andra har sagt så kommer bmw med flera och roligare motorer än dom som sitter i gamla volvos, tex kan man hitta 523-528 ganska lätt för småpengar, kanske har gått långt och är slitna men det får man leva med, inte som att den gamle hederlige volvon inte kommer att ha några problem? skulle också köra runt i en gammal volvo men tyvärr faller smaken i baken för mig, tycker dom ser helt för gamla och fyrkantiga ut, frugan skulle nog checka tempen på mig ifall ja köpte en sån, fast jag behöver checkas varje dag endå så skitsamma. så vart lutar du mest åt? ska du ha en gammal volvo raggar pulka som du kan stoppa extra feta extraljus på? eller ska du join kebab master race och ha extra vitlökssås? bmw? merca? hört att benz 190 ska vara populärt? sj tycker ja kebab smakar bättre än kalles kaviar så vad tycker du?^^