Hej!
inlägget gäller en Audi A4 b7 2006 - 18000 mil där stora servicen gjordes för 2 månader sedan.
bilen har alltid gått klockrent då jag skött den väldigt fint, med att kolla olja, kylarvätska etc, med andra ord gjort regelbunden service på bilen.
Det va först i Torsdags jag lät bilen stå för att samåka med en kollega till jobbet och först igår(lördag) som jag startade den efter att det gått från +1 grader till -16 grader, körde igång den och motorn lät väldigt mycket, inget klickande ljud eller skak i karossen men den kämpade på normal tomgång, antar att det är vanlig kallstart. Den visar inte heller någon felkod, så jag körde en 30meter och då sjunker varvtalet och bilden stannar, startar den igen och kör 20 m, stannar! kör 20 m till STANNAR! låter den stå lite och kollar oljan men den fylldes på för 2 månader sedan. starta den igen och då låter det inte så bra när den stannar, inget skramlande ljud eller någon smäll.
notera att bilen gott som en klocka tills det blev 16 minus.
jag själv som inte är en expert tror att det kan vara något med bränsletillförseln ? ingen aning.
försökte starta den igen efter 20 min och då ville den starta men motorn fick väll inget bränsle så den small inte igång riktigt.
några synpunkter på vad det kan vara ? någon som varit med om samma