hej jag har en xc90 med d5 163hk motor årsm 04 den började att väsa vid gas pådrag ungefär som turbo trycket läckte ut nånstans gick lite slöare var tvungen att gasa på då slutade den att väsa blev ännu slöare samt texten motor service erfodras kom upp på displaien inga missljud finns är det turbo ras eller hoppas på tips Med vänlig hälsning henning
Har för mig att tryckröret spricker på D5orna! Har du öppnat huven och tittat? Har åkt med en del D5or med sprucket tryckrör, hörs ett riktigt visslande ljud. Samt att den kan strypa sig själv om man kör hårt!
Har för mig att tryckröret spricker på D5orna! Har du öppnat huven och tittat? Har åkt med en del D5or med sprucket tryckrör, hörs ett riktigt visslande ljud. Samt att den kan strypa sig själv om man kör hårt!
Röret som brukar spricka sitter under motor dock.
Men även varigt med om att insugsröret från luftburk till turbo varigt av vilket också skapade samma fenomen men mest troligt röret under motorn det är lite standard nästan.
Men du kanske tänker på slangen från intercooler till insuget även varigt med om det dock xc 70.
Kolla felkoder (tråkigt med effektivt), kolla tryckröret som går under motor, ryck sladden till lmm och provkör,
På min när den plötsligt slutade ladda för att sedan börja ladda igen så var det tryckgivaren på IC som var defekt. Synd ej på vanliga felkodsläsare men på Vida syns det
Kolla felkoder (tråkigt med effektivt), kolla tryckröret som går under motor, ryck sladden till lmm och provkör,
På min när den plötsligt slutade ladda för att sedan börja ladda igen så var det tryckgivaren på IC som var defekt. Synd ej på vanliga felkodsläsare men på Vida syns det
Han hör dock turbo vissel så är nog ett rör/slang.