AKUT Fråga ABS-säkringen!?

GTIClubsport
12 juni 2007 · 451 Inlägg

Hejsaan undrar bara vart sitter ABS-säkringen på Nissan Primera GT 92:a... den har 3 säkringsboxar en under ratten å de andra två sitter under motorhuven.. ringer Nissan å frågar de vet int ens själva vart den sitter undrar varför de jobbar där roll

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
dj_padde
12 juni 2007 · 1 813 Inlägg

kolla din instruktions bok??  borde väl sitta ute vid motorn isf! ?   annars e det bara ut å plocka av alla säkringar och kolla dom tar lite tid men kanske hittar nått roligt på vägen när du letar smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
GTIClubsport
12 juni 2007 · 451 Inlägg

det står inte i instruktionsboken heller.. hmm jag tror ja måste ta bort varenda säkring nu de 3boxar sad

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
dj_padde
12 juni 2007 · 1 813 Inlägg

fan vad skumt att inte nissan kunde säga det..  kan du inte ringa en annan nissan verkstad då? behöver ju inte ringa till någon som ligger nära dej kan ringa till någon i hela sverige ju=) lr får du åka till tex micro biltema ad center lr någon annan butik och köpa en gör det själv bok så lär det stå med i den;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
sp1cket
16 juni 2007 · 23 Inlägg

Tror du en Verkstad lär sig varenda säkring på varenda bilmodell var dom sitter så att hobby pulare kan ringa o fråga var deras abs säkring sitter? Det är olika på olika modeller och förmodligen hade dom lagt 20 sekunder på att tänka eller kolla upp det så hade dom nog vetat men tjänar dom pengar på det? eller tror du att en verkstad inte vet vad säkringar är så är du ju dum.

mektrollet Reparatör
16 juni 2007 · 630 Inlägg

2_Hot_Golf skrev:
Hejsaan undrar bara vart sitter ABS-säkringen på Nissan Primera GT 92:a... den har 3 säkringsboxar en under ratten å de andra två sitter under motorhuven.. ringer Nissan å frågar de vet int ens själva vart den sitter undrar varför de jobbar där roll

va jag kunde leta mig fram till på mitt program sitter det en 20ah under huven vänster fram + under handsfacket 10ah om det kan vara till nån hjälp

Chevrolet Camaro "SS" (1969)
Volvo 242 V8 "LS 1" (1975)
Opel Ascona "Cosworth" (1973)
darkwizard Fordonstekniker
16 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Testmejsel, lyser när det finns ström där. Funkar jättebra.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang