2551
Sök

Tube lights och besiktning?

25 Inlägg
31 mars 2017
Trådstartare
Hej!

Har snubblat runt lite på olika sätt att facelifta mina v50 framlyktor och såg lite  bilder då någon hade satt i http://m.ebay.com/itm/2x-Switchback-Car … nav=SEARCH

Som så skulle verka som både blinker och positionsljus, jag är dock bara ute efter den vita positionsljus looken men fastnat i frågan om ifall detta är lagligt, har försökt att få tag på besiktningsmän fram och tillbaks, tror jag blivit kopplad till dom av deras support minst 10ggr för att sen bli klickad av någon anledning, hursomhelst.

Vad tror/vet ni? Hur mycket får man göra med sina p-ljus?

Tacksam för svar, letat mig runt i alla möjliga forum utan lycka hittills

1 513 Inlägg
31 mars 2017
Mig veterligen får du inte modifiera dina lyktor alls eftersom godkännandet inte längre gäller då. Någon "forumsjurist" kan nog bekräfta eller dementera.

Men har de bara rätt färg osv. så kan du nog klara dig igenom en besiktning i alla fall, beror på personen som besiktigar.

Tänk även på att de du länkade är DRL-ljus, alltså varselljus, mycket starkare än vanliga positionsljus och får bara användas dagtid när halvljus är släckt. Finns dock liknande slingor med svagare sken.

Kolla ex: https://www.garaget.org/?car=397756&image=3793239

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

25 Inlägg
31 mars 2017
Trådstartare
Tack!

Om det är så att mam stöter på besiktningsmannen som har en riktigt dålig dag, undrar om det då räcker att koppla ur dom men låta slingan ligga kvar eller om de kommer ifrågasätta slingan som ligger i lyktan

2 041 Inlägg
31 mars 2017
Går ju att strunt i att koppla in amber om du endast är ute efter vitt ljus.
Sen så är det ju inte lagligt, men går ju koppla ur stripsen vid besiktning och hoppas de inte lägger märke till något extra i strålkastarna.

25 Inlägg
2 april 2017
Trådstartare
Ja, jag var inne på samma tänk, känns surt att behöva kränga ur och in med det pillet vid besiktning,eller att köpa en andra uppsättning

Muttley
2 april 2017
Apexed skrev:
Tack!

Om det är så att mam stöter på besiktningsmannen som har en riktigt dålig dag, undrar om det då räcker att koppla ur dom men låta slingan ligga kvar eller om de kommer ifrågasätta slingan som ligger i lyktan

De handlar ju inte om besiktningsman har en dålig dag,   de handlar om att han sköter sitt jobb och att du    försöker lura honom/henne.   Då förstår jag om de blir lite kränga.

Men svaret är nej, du får inte göra någon åverkan alls på din belysning.

Om besiktningsman gör vad de är där för så får du en 2a direkt.

Sök