3322
Sök

High Coast Racing 2jz s14 Drifter, 714whp

Från en lite vässad s14 -94 till planerna om en 2jz registrerad gatbil till urspårningen av ren drifter!

73 704 Visningar
Uppdaterades senast 14 april 2017
85 Inlägg
3 december 2015
Trådstartare
#101
Ja det står ju inte still här!

Fick ju börja med att städa garageplatsen så efter dryga 6 timmar så var det rent och snyggt för att börja riva delar av bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8a0c397d6c0637538cb68b61e10b9cff.jpg

Lagomt kaos då brädan är ute och stor del av elen ska dras om.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-58def58da0638cd4adf04da18db9f6a2.jpg

Nya placeringen av relän och säkringar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-dd2b29be05b855e172a6a3836b95292a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a97603e1215e32bfcb0421063b010fcc.jpg

Jobbar ju borta 14 dagar i sträck och har riktigt grymma polare som fortsätter att göra ordning elen medans jag är borta!

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

77 Inlägg
3 december 2015
#102
Bra stuk på denna!

85 Inlägg
24 december 2015
Trådstartare
#103
Det rör sig sakta men säkert framåt. Finns dock inte så mycket att visa men nya fästet och kabeldragningen för huvudbrytaren är nästan klar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7804512809bd25ad155b72eb1881e9f2.jpg

Joel steimer ifrån Stellners production ville plåta lite så den blev ju att putsa av bilen och garaget lite så den inte var allt för dyngig.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-61af63cc3e4816b68b3152f062ecaa98.jpg

Vi har kommit fram till ett eget team namn också!

High Coast Racing.
Drifting team & Motorsport.

Följ oss på Facebook i länken nedan där det garanterat kommer uppdateras oftare än här.

https://m.facebook.com/High-Coast-Racin … 771849465/
Senast redigerat av Jakkan (27 januari 2016)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
#104
Dags att uppdatera er lite här!

Den nya större turbon har anlänt. Borg Warners nya 300sx-e serie.

66mm kompressor.
Billet hjul.
360 graders glidlager.
0.91 AR.
T4 twin entry.
3.5" V-band.

Det blev * ganska * trångt men det ska nog fungera!


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-82607cd1a297087bf1f9194247da9dfa.jpg



El-kungen har varit framme igen och gjort underverk. Från totalt kaos till mycket snyggt och prydligt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-11b6acff8cde41097fc7d4cc1d45e68b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-93f0212595ac00d9000b5ac02655c0ca.jpg



Motorn är ute för renovering samt lite uppgradering och växellådan är skickad iväg för att gå ifrån H-mönster till sekventiell typ av växling.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e0bed6757e1400d4453b9eecb789b314.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-9acd7854cd633b8e5692c814b24a0832.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b2c2539c6ff5c8cf89f895c605bb38a7.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0825ef3b9705e83098146c98b6744138.jpg




Framvagnen blir också uppgraderad!

Det gamla åker ur!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c6630fa05f29a77f429c414135eddee3.jpg


Och det nya ramlar in! FAT Styrvinkel kit ifrån C-parts Garage
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8ebc5b9dc36cefe2a6590864fe63cd6e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d1e5400d0beb287492745be3780fb89e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-52ca8dbc15b36499a7042b0485166060.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-98efa4d4b015d56b5a808e4eb0b5d9eb.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
27 januari 2016
Trådstartare
#105
En kort timelaps från helgen

Tack till Stellner Production för denna och mer kommer!
Senast redigerat av Jakkan (27 januari 2016)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
10 februari 2016
Trådstartare
#106
En snabb update då!

Hade en stund över på jobbet så det blev att rengöra hjullagren fram och in med nytt fett.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c04c50223be0a1abe8d03fc4b7845ea8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ab0ba9de8dbd27d863d5e0089e56bf02.jpg

Börjar också få till den nya mätarpanelen. Kommer nog bli rätt bra att kunna få live siffror ifrån motorn och VEMS styrningen via plattan som jag inte har externa mätare till.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-aaa7f37f800598559bcaedf3b3de1eaa.jpg


Sist men inte minst mina nya kolvar och stakar för motorn! Fick tag i ett set mycket bra begagnade Manley H-profil stakar, HD kolv bultar och Smidda CP kolvar med 8,8:1 comp ratio.
Så snart kan jag skicka blocket till bearbetning för de nya delarna!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-09ccaa043dd288b91b9c58c6c28c98a8.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
9 mars 2016
Trådstartare
#107
Även fast vi inte uppdaterar så händer det en massa ändå!

Vi väntar på delar och olika ställen ska göra färdigt arbeten på till exempel motorblock, växellåda och diff som drar ut på tiden.

Exempelvis så är utväxlingen i r34 diffen helt slut på.. Den lever om mer än de rakskurna dreven i lådan trots nya lager och att det har varit diverse personer och 20+ timmar i försök att shimsa den. Så vi tog en utväxling ifrån en Nissan S13 istället men fick lov att tillverka hybrid bultar så det fungerar till diffen och det nya kronhjulet.

Från höger till vänster.
S13 kronhjul bultar: 12mm gänga och styrning.
R34 kronhjul bultar: 13mm gänga och styrning.
De nya 12.9 bultarna: 12mm gänga och 13mm styrning

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-f3ca71115b849fe0c0a977f502465eb7.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
#108
Har kommit en bra bit framåt men det är rätt mycket kvar att göra innan våran deadline på sista April med bänkad och klar bil inför 1a Maj utställningen i Övik.

Eftersom den nya framvagnen är så mycket bredare än förra och annan ET på fälgarna så måste skärmarna moddas!

Såhär såg den ju ut tidigare.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c228f02c561f46ee4bdc68ff16f3916a.jpg


Och eftersom L-M-R stötfångaren fram är bredare än original framskärmarna så moddas skärmarna ytligare så allt lirar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-6bc33b992783f8007c4e15d5371d03a5.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-72ad3a76ee1599ed7624d1ffc240aa5b.jpg



Fick tag i framskärmar ifrån en Audi S6 så fram med vinkelslipen och svetsen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fa1481a796344a98cbdaada3708836a5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fe8cca593a798830a04e1b101fc8fad4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-03b5d71b0f6a30eea925d6740c5c12d2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fd4207397be0f85eda0f35746996345b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-132ef2976f79e5afa6ee5a5bab66b26d.jpg




Har också fått tillbaka växellådan så nu istället för H-mönster på växlingen så är det sekventiellt med digi-tavla som visar vilken växel som är i.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ef4276d47a4bc952df28a16cfe08e338.jpg


Har tröttnat på ebay motorfästena och SR20 motor kuddarna då det har varit bökigt som bara den att få it kuddarna då motorn ska i bilen så det blev att bygga egna.
Fick tag i ett lokalt företag som gjuter gummi och dom tillverkade polyuretan stav i 50mm med hårdhet 88 shore så det var bara att svarva bussningarna i rätt storlek.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-eaa2c6d84d91d48c53a020b532847f64.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fc4e5f09683f41d2df08e1a9c28684e0.jpg



Motordelarna uppradade och preppas för att monteras!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-63fb51209bb9e0e8c977ee6294b03a7c.jpg

Självklart så blir det ARP där det behövs!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-44354a7edb47a0fae40ee5abdc46c989.jpg



Mekonomen butiken i Örnsköldsvik satsar verkligen på oss!
De levererade flong nya Japan Racing JR-11 med Toyo Proxes T1 Sport däck!
8st fälgar inkl däck!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2455223fdff2927c59a94c502f6ab45d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-990ecdb7039543fbba1182feccef43a1.jpg
Senast redigerat av Jakkan (6 april 2016)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
1 juni 2016
Trådstartare
#109
Dags att visa er vad som har hänt den senaste tiden. Det har varit så fullt upp så att uppdatera projekttrådar har hamnat på sidan om.

Nu är ju den nybyggda motor klar med smidda kolvar och stakar samt ARP-bultar överallt.
ACL lager, Högflödes Titan motorsport oljepump, billet kamremspännare för att hindra haveri vid högre varv.
Brian Crower steg 3 delar i toppen inkl 272 kammarna.
Dock blev det väldigt lite bilder under just själva motorbygget tyvärr.


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0c8169bc0a5baeea05f6bd5ae8e7ac96.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8a4d4c091c8f9d9f737dd5210a89fc98.jpg

Här varmkörde vi motorn inför efterdragning på bultarna.
Elpatron från en husvagn och lät den gå i några timmar så den var riktigt genomvarm och dubbelkollade med en IR-termometer på mellan 10-15 punkter på motorn för att se att den var genomvarm.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-e8bd9335ab0cd877b7b7c210a7c2c327.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0f501f2b767bde7f6b4a4f861c92ccd1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0f28c5d6e133b7d01d659ec6e12ad7ee.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7fc849ede25d3ba2d4f253ec2a6aa93d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-f9f57a58ce1ec4fb70033df7ccfbb50b.jpg

Ett riktigt trött gäng som kämpar på för att hinna med allting inför utställningen som var 1a Maj.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-70e1fc51a08ac3ddc8286c2f0636a962.jpg


Det har också blivit ett nytt avgassystem då det förra var bara ett kasst tillfälligt och inte höll samma standard som resten av bilen wink
3.5" dp till dubbla 2.5" för att både minska avgas mottrycket och öka markfrigången.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d493d5d65906268b05b68b885562d1ec.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d338cf088d5e568dd9706af130a95b59.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a04a8d308acd0cf2aa496e408f894ef8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2f93400672dfd673f1692ceb8441864d.jpg

Smatter pipe!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-bc77b85cba657606ed0557fbc831cfdb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8bb846c0fe6de770637ca1cb2ef6eab4.jpg

Och en lyckad uppstart utan missljud ur motorn!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ebc0de4b6c7649307529ed2204d7cebd.jpg

Resultated av mappningen hos Dynotech med nya motorn och detaljerna runtom smile
714hp och 800Nm på hjulen vid 1.4Bar i ladd med bara wastegate fjäder. Laddtrycks ventilen används inte.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-77129b336d6837e02bf274a1f7169fa9.jpg


Och så här blev resultated efter all slit nu i vinter.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-3bae82acaf98504085bb4a8156b340c0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a8176229324ddfa5ac430b2f325ce26f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-f375b9cb1d1246c322dffd882ee19fbb.jpg

Också var Bosse Bildoktorn på besök på träffen och sneglade in på bygget som också ville ställa lite frågor live så det var riktigt roligt! Kul att en sådan person uppskattade bygget smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8bd6837e670a9dd223f40a9833520b6e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ea3203a3f699de8727b9448d9a66c6f4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b8781790c0c25e8f873512ca5364b2e7.jpg


Första riktiga testkörningen med den nya setupen, dock med hemma pulad hjulinställning så det är " lika fel " överallt.

Gick riktigt bra och motorn är fruktansvärt pigg och arg!! Speciellt med Anti-lag systemet aktiverat!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-7529dd13119c6f90f57fde44a058fb36.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-adad9ffcc4659eb8044dfadafda8ed77.jpg




Dock så uppkom ett problem med kopplingen... så vi packade ihop och for hem..
La oss under bilen och provade koppla ur kopplingen.. det bara rasade ur spån och bitar av sinter puckarna..
Ut med motor och låda och fick se detta...

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-48a0e957a84eb4aa6c364444c7a12b69.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0107dd57f1c0e6d591836caedae26efa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-d9b4fd189c0ab1c3ccc1f60ed8bef3a4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-8f37cf834343495e5666b624e5086508.jpg

Detta var bara några av felen.. Så nu håller problemen på att lösas och nu går vi upp i dimension på axel tjocklek och även till bmw splines. Så snart ska vi ut på banan igen och åka i sidled!
Senast redigerat av Jakkan (1 juni 2016)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

Audiskadad
1 287 Inlägg
24 juli 2016
#110
riktigt ball bil! löst problemet med kopplingen? smile

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

85 Inlägg
21 oktober 2016
Trådstartare
#111
Dags att fylla på här igen.

Först och främst vill jag ju visa våran nya logga för high coast racing!
Äntligen kan vi börja kika på att printa kläder, kepsar och mössor!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-3e92e1ee0478919ce2fe12b20139f327.jpg

Till bilen då.. Vi har ju haft otroligt mkt strul med koppling, låda och missljud från urtrampningslager och vi hittade äntligen felet...

Sprängkåpan var snesvetsad... Här har vi slagit in en axel som ska vara en rak linje från vevaxeln och det är väldigt tydligt att det är fel här..
Inte så konstigt att saker och ting går sönder då det är 2mm snett åt vänster och 2mm snett neråt..

Detta upptäckte vi i samband som när vi visade er den trasiga axeln och lamellen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-ce6f43c174f708a31c2a5b1e3c418a4e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-07ebfb80847c697ae0aa447d66ce2ac6.jpg

Kontaktade Dynotech i Umeå om en ny koppling. Det blev en Sachs Motorsport 1650Nm variant.
Kör saab urtrampningslager nu istället för skräpet ifrån SPEC.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b0fd2dc9d792dee4444b7fb4efb8377f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-003b5100d3409958d66f1f87f1c02b11.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-967159e5b17b136aecad00c3b1843092.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-de169f4d940158e3ea5ecdecd5b10bd4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a5773c0d0e10d8e5eb1e3837cf336346.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-cbb951a13adcdc97214b87e8b2125acf.jpg


Dock så efter sista tävlingen i Northern Drift Series när vi åkte ur i elimineringen så uppstod ett knackljud ifrån motorn...

Tömde oljan och filtrerade det.. Inga tecken på skador där..
Tömde oljefiltret och filtrerade det.. Inga tydliga tecken där heller..

Högg upp filtret... Happ.. fullt med alu och koppar glitter så det var ju bara att riva ur motorn och sätta den i stativet och börja plocka isär den.

Alla vevlager har blivit skadad på något sätt.. 6ans lager har snurrat i staken lite lätt.
och 4an och 6an är också dom som blivit bankad som hårdast.

Vi har helt klart haft för mkt lagerspel men ändå rådfrågade vi oss fram om det vi hade var bra.

Gör om gör rätt. Nu blir det nya lager och billet överfall till veven i samma veva.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-6f97720d175039e6948f961a0774b4cd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-b7c7c0fa9cee9cd2530aa4867b86c9fe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-1600ced5190d71aa03ee4ceb301d66ce.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-4396f0637c2de0eb5fb079573efaa204.jpg



Några videos.

Stellner Produktion teaser. 16/10-16


Skellefteå 31/6-16
https://www.facebook.com/chunyujing77/v … 031156855/

Köpmanholmen 6/8-16

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
8 april 2017
Trådstartare
#112
En liten enkel update då för att komma fram till hur det ser ut idag!

Motorn är rensad och finns just nu hos Bäcks Motorslip i Sundsvall.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-58a23b533330f5fc52dbbc7ba4114584.jpg

Fick bara lov att jämföra nya billet överfallen kontra 2jz original och vilken skillnad!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c18285f2064fa5f96366693b82628f29.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-26efd176b6a426fa1a717f5a24299f63.jpg



Råkade ju bli då så att jag fick ett enormt bra erbjudande på en racebuss.. För bra att passera även fast biltransportern fungerade som den gjorde.
Så den här blev det. Ett stycke Volvo B58-60 från 1973. Skattebefriad och extremt bra pris så jag är riktigt nöjd!
Mycket att göra för att den ska bli fräsch och duglig för oss på HCR men vi har kommit långt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-4a831317dff64adb5059f69678873872.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-9a71cee12b7ce97ce98cf5caa9e2b316.jpg



Börjar med att original batteri hylla som var som en sving man fick lov att vika ut för att komma åt mycket mindre batterier så den hyllan åkte på skroten efter en lätt behandling av tigersågen!
Planerar på att använda de största batterierna som är 510mm lång. 2st för startström och 2st för förbrukning.
3st får plats i denna förvaring och 4e batteriet hamnar i nästa lucka.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-5e35e135e9e8efcb02f1171865f29538.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-c1dc7e99b0faf8913d336964597e49ba.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-db11c1f8497588f5fab58d62ef6e6b39.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-45574d312d5d14661e29fe732fb88989.jpg



Stora delar av inredningen har vi kastat ut då det bland annat fanns mycket matmögel i köksdelen och var allt annat än snyggt gjort. Vi bygger också om våningssängarna så allt blir stadigare samt att en hyllrad som tidigare täckte vänster hjulhus och blir nu 2 extra sittplatser. Bussen är registrerad för 6 passagerare men det fanns ändå bara 4 platser så varför inte utnyttja vad bussen är reggad för? tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-892f63f0d798bcba5b13bf775ffc236b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2e77726fd21b23d6359175b6696c3c22.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-0cebb754b03e5f4897fa8e6cf96a3568.jpg


Luftar en väldigt slipad buss för att röja ut lite skräp runtomkring bussen i garaget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-f46518def9adcf8f82712997e30db32e.jpg


Bagageluckan är borta här för att den ska byggas om totalt. Öppningens totala bredd är bara 20mm bredare än vad driftbilen är fram.. På bilden så har vi redan börjat kapa och provmontera den nya överliggaren.
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-eeae9a0d3a2266a4a8a263b5a539a47d.jpg


En inblick i vad vi har fått göra med golvet.. All formplyfa var så fuktskadad så den rev vi bort. Då insåg vi hur mycket metall som saknas för att det ska vara enhetligt från vänster till höger sida men också så sviktade allting väldigt mycket.

Före
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fa6b55e68a675d2e440d2bf71fa8d263.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-fd04300ad540a5b7618efcbbba9c964b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-74af10a975b7c6d257e6773c18523c77.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-74614be6021f543f552a4168494a8ef5.jpg



* Det hände en grej... *
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-43052c5a89bcb7a2ac5aa5ffaffaafb8.jpg



Här ser ni betydlig skillnad på öppningen. Från 20mm totalt, alltså 10mm per sida till ca 130mm per sida utanför fälgarna på driftbilen.
Också så gör vi hela nya strukturen med bärande stolpar osv samt bagageluckan i aluminium. Dyrare? Ja.. Men vi sparar otroligt mycket vikt i självaste luckan och buss då enligt regler bara har en viss lastvikt.

Före
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-db932c1214227b061f5c987035268933.jpg

Efter
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-08dc4c650213e1ae8bfdbf18fc508d76.jpg



https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-cd27d70eb75c7449ae265d50578df4f8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-2ae869d2ade7d8583affc7487cb97d28.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a0da3610cf7315a1e9c51a81acc6cbaf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-698f6817820e7402f4729448c2dc5f32.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-6208e61c81b8c1be318e1ec245128e33.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-80540374189492deeda6a66b6f8c020b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-dabd4a60d17dbd9082f9b94f34625c2a.jpg


Såhär ser då alltså luckan ut idag. Inte klar än då några stag saknas och vissa ställen behöver helsvetsas. Sen är den klar för att kläs med 1mm aluplåt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-a1c0f7bdaf4889dce2faf01f0f82ada7.jpg
Senast redigerat av Jakkan (8 april 2017)

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
14 april 2017
Trådstartare
#114
napster33 skrev:
Grymt jobb, blir kanon!

Tackar!

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.

85 Inlägg
14 april 2017
Trådstartare
#115
Vill ju också meddela att biljetter är redan köpta för att besöka Gatebil Rudskogen i Norge nu i Juli!
Så vi kommer stå där med buss och bil i depån och det är bara att kika förbi big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75807/75807-733d5d070501c1070cf193d81f2380c9.jpg

Sponsorer:
Mekonomen Örnsköldsvik - Stolt Industriservice AB -
L-M-R.se - Hydroscand Övik - C-parts - GIK Turboteknik -
Höga kusten LED - Däckia - Dynotech.


Sök