Nej den kmr inte att passa rakt av utan du kmr att få bygga om motorfästena "finns att köpa kitt till de" och de e en sr20det så du kmr att bli tvungen att få dra om kabehärvan du får me in i din bil och sätta i den växellådan mm.. Rb25det motorn e ju hela 1/3 del tyngre och genom att man sätter i en sådan stor motor kan de behövas att man förstärker framvagnen..man behöver inte men de kmr att bli jävligt framtung, Den motor du ska ha om du letar efter en bolt on så heter den ca18det... sr20det du har på bild sitter i de japanska bilarna vi har i sverige och i europa 200sx e en helt annan bil i usa och 240sx e en sug motor på 2.4 liter eftersom dom trodde att amerikanarna ville ha större motor istället..
från 200:a sidan...
1988 introducerade Nissan S13 under namnet Silvia. Den fick då samma motor som Europa, CA18DET. Det gick att få Silvia som coupé eller hatchback.
När S14 lanseras under 1994 fick även den namnet Silvia. S13 döptes då om till 180SX som på många andra håll i världen men fick ganska snart SR20DET motorn under huven. Namnet 180SX bestod dock, trots att det kan anses som missvisande. Och dessa byggdes ända fram till 1999...
Senast redigerat av nissan 200sx (17 juni 2007)
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"