Som ni alla vet så om men bil kokar skitan (mycket) så kan topplocket "körkas". Det löser man ju med att plana toppen något. Men har om dagen funderade jag lite på det har om dagen. Jag bilden jag har i huvudet är att toppen kröks på "riktigt" (som en pilbåge). Sen planar man den och allt är bra. Men min tanke var att borde kam lagringen hamna ur "linje". Eller det andra tankesättet (som kanske är det korrekta) är att den blir "vågig" och då funkar det ju att plana och vara nöjd.
Hoppas nån kan hänga med i vad jag menar. och som vet svaret.
Du har helt rätt, det kan gå bra att bara plana packningsytan men för att göra det riktigt måste även kammens läge rättas till, jag har sett fenomenet man drar överfallen till rätt moment, men kammen är sitter fast något så fruktansvärt.
Du har helt rätt, det kan gå bra att bara plana packningsytan men för att göra det riktigt måste även kammens läge rättas till, jag har sett fenomenet man drar överfallen till rätt moment, men kammen är sitter fast något så fruktansvärt.
Du har helt rätt, det kan gå bra att bara plana packningsytan men för att göra det riktigt måste även kammens läge rättas till, jag har sett fenomenet man drar överfallen till rätt moment, men kammen är sitter fast något så fruktansvärt.
Finns gränsvärden. Vet att bubbla motorn har kamaxellager i olika dimensioner. Osäker om det finns till dagens bilar. Är ju inget man håller på med i standard bilar.