Tjenare! Detta är min projekttråd på min Saab 9-5 aero. Kommer vara lite blandat mellan styling, ljud och uppfräschning, kanske slänger in lite trimning med ;) Är då 17 och har därmed en student budget, men kommer på lite... Visa mer
Trevligt med en ng9-3 hoppas nån köper 9-5an utav nu
Tackar , blev lite struligt med årsmodellerna, ville inte säga för mkt/försäga mig heller men det löste ju sig tillslut Det ska komma en och titta imorgon, så får hoppas att man kan få lite plats på uppfarten nu!
Och där såldes 9-5:an! kommer uppdatering om nya bilen till helgen! Ska man låsa denna och skapa en ny, eller fortsätta på samma? Är ju fortfarande saab aero och kombi liksom?
Och där såldes 9-5:an! kommer uppdatering om nya bilen till helgen! Ska man låsa denna och skapa en ny, eller fortsätta på samma? Är ju fortfarande saab aero och kombi liksom?
Hoppas du fick va du begärde för den var ganska billigt. Bytt namn på denna tråd i stället
Hoppas du fick va du begärde för den var ganska billigt. Bytt namn på denna tråd i stället
Nu är det väl dags att jag uppdaterar lite vad som hänt förra helgen. Efter att vart sugen på nått nytt ett tag så var det dags för besiktning på 9-5:an. Fick en tvåa på förhöjt lambda (avgasläckage mao) vilket var sista droppen och jag började leta efter ny bil medans jag skulle fixa avgaset. Efter att tänkt på vad man vill ha (allt mellan CTR från 05 till en gammal merca diesel med herrejösses turbo) så föll valet på ng9-3. Helst med aut då jag kända att jag var ute efter en daily och ingen racebil.
Så efter några samtal, och tittat på några bilar (missade en bil med en kvart!) så hamnade jag nere i Halmstad. Innan vi ens hunnit provköra eller ens STARTA bilen så har farsan prutat och skakat hand Detta gjordes såklart efter och jag vart kär på direkten
Kort därefter fixade vi läckaget i avgassystem på 9-5:an och sålde vidare den till en man på andra sidan göteborg. Om jag har tur kanske jag kan få se den någon gång i framtiden
Här kommer lite info och bilder på bilen iaf
(satte på gamla vinterdäcken direkt)
Rutan byts på måndag!
Helt okej miltal!
största displayen med navigator!
Nyskick!
Det ända man kan klaga på i interiörn är sitsen på förarstolen, men det får vi se när det fixas. inget akut iaf
Nyskick igen
Bas installerat hos brl i trollhättan (förra ägaren beställde det), riktigt bra gjort. Låter väldigt bra med de bytte även högtalarna i insturmentpanelen så jag kunde itne vara mer nöjd med ljudet eftersom jag vet hur org 150w systemet spelar!
ska fixas till, gör mycket för helheten!
Ser skithög ut fram i uppförsbacken , är inte så farligt på plan yta!
Alla studenters dröm.. tur att man bor hemma (batterikåpan skall byta, och allt annat ska piffas upp)
Uppdaterar inlägget imorgon med planer och vad som händer härnäst Ha de sålänge!
Saknar fortfarande min -04 9-3 Vector 2,0t med dubbla twinpipes, uppdaterad mjukvara till 220 HK och lite annat smarrigt.Jävligt fina bilar!
Kolla in min sida för lite tips på vad du kan göra.
Steg ett kan jag varmt rekommendera!
Vill du få bort "smutsen" på förarsätet så köp "fläcksuddare" (kallat mirakelsvamp av recondare) blöt i vatten och tvätta skinnet så skall du få se på magi! (Tar du en lädertvätt, typ Turtle Wax Perfect Finnish Leather Clenaer/interior schampo blir det ännu bättre)!
Får man fråga vad du gav för 9-3an? ;D Börjar bli sugen på att byta bil och går i tankarna om en 9-3a, fast då en Sedan som det är nu, inte bestämt mig än!
Riktigt fina bilar med härlig karaktär! Kan starkt rekommendera att slänga i steg 1, blir en helt annan bil!
absolut, dessa motorer är ju väldigt strypta från fabrik!
keffouffe skrev:
Grattis till en fin bil
Saknar fortfarande min -04 9-3 Vector 2,0t med dubbla twinpipes, uppdaterad mjukvara till 220 HK och lite annat smarrigt.Jävligt fina bilar!
Kolla in min sida för lite tips på vad du kan göra.
Steg ett kan jag varmt rekommendera!
Vill du få bort "smutsen" på förarsätet så köp "fläcksuddare" (kallat mirakelsvamp av recondare) blöt i vatten och tvätta skinnet så skall du få se på magi! (Tar du en lädertvätt, typ Turtle Wax Perfect Finnish Leather Clenaer/interior schampo blir det ännu bättre)!
Kör hårt
Tackar!
Ja, den känns mycket Det är inte smutsen utan att det svarta på sidan har släppt, men borde gå att fixa
Psyket skrev:
Får man fråga vad du gav för 9-3an? ;D Börjar bli sugen på att byta bil och går i tankarna om en 9-3a, fast då en Sedan som det är nu, inte bestämt mig än!
V6 Aero är trevliga kärror! Även jag tycker att ett steg 1 kan vara en "investering" att fundera lite på. Dock tycker jag inte att det gör någon direkt enorm skillnad på dessa. En annan sak att tänka på är kylning - Det är trångt i motorutrymmet och det blir lätt varmt. Efter ett par korta repor på sommaren blir den märkbart tröttare, så en effektiv IC är att rekommendera, särskilt om man ska trimma.
V6 Aero är trevliga kärror! Även jag tycker att ett steg 1 kan vara en "investering" att fundera lite på. Dock tycker jag inte att det gör någon direkt enorm skillnad på dessa. En annan sak att tänka på är kylning - Det är trångt i motorutrymmet och det blir lätt varmt. Efter ett par korta repor på sommaren blir den märkbart tröttare, så en effektiv IC är att rekommendera, särskilt om man ska trimma.
ajjemän! jodå, planer smids men får se när och hur
Får väl köra en kort update här
Ska starta nytt projekt och lämna denna öppen ((länkar här när jag är klar med den))
Men annars så har vindrutan bytts under förra veckan, samt xenonljusen. Ville va på den säkra sidan så jag rev ner fronten och tog ut strålkastarna, mycket trevligare att skruva på denna jämfört med 9-5:an om än omständigt, men vafan Satte in ett par philips 6000k som jag hitta billigt på ebay, får se om de är fake eller inte. Men än så länge så lyser de bra och ser bra ut, de gamla vart lila och påväg ändå
Denna veckan är bilen inne på lackering för det var lite rost på bakskärmskanten efter att någon kört med för breda däck och böjt upp kanten inuti. Så har det börjat krypa upp. Men nu det blir fixat ordentligt
Sedan ska den in på rostskydd nästa vecka. Och till slut så har det blivit en liten beställning på något kul. Men det tar jag i de andra projektet när jag fått sakerna!
Gammal tråd och så. Men bagageluckan. Hur fick du av den? de dubbla torxskruvarna sitter som fan på min. Jag är iofs inte säker på att jag är rätt ute men jag ser ingen annan modell. Måste jag köpa modell större spärrskaft?