Nu har det mest handlat om blixthalka, vilket gör att det blir kanonhalt med dubbdäck oxå.
Jag ska göra ett litet snedsteg här nu, och rekommendera Nokian Hakkapeliitta 2, friktionsdäck med dubbar i bästa vinterdäck jag någonsin upplevt Greppar utav helvete
Körde dem förra året, höll riktigt bra både förra och detta år /(verkar det som). Själv kör jag jappsare nu och de greppar ruskigt bra de med, får se hur länge gummit håller i dubben bara.
Samt detta med krockar, har bara sett en BMW 3 serie som kört rakt ner i ett dyke, hela höger fram förstört(motor ram) osv.. lär ju gå å laga men det är nog inte värt det om den inte är bra försäkrad.
Själv kör man endast trafik och det nöjer jag mig bra med, har inte tänkt att krocka, gör jag det så får jag stå för det själv.
Själv höll jag på att mosa mig och en volvo 740 igårkväll. Som för övrigt stod parkerad. Dåliga friktionsdäck i kombination med 320 funkar inge vidare på is..
Skriv om ämnet istället.. eller öppna en egen tråd!
ingen olycka ännu men det har varit nära ett par gånger. är ju inte riktigt van att föra FWD på vintern, har ju åkt 740 förut. Man har ju kanat rakt fram i några kurvor men det har ju inte smällt ännu iaf..
ja fick sladd igår me A4:an tur att de e quattro .. de hände ingeting
Du skulle ju inte ha mycket hjälp av 4x4 om det blir blixthalka som det vart när jag fick fyrhjulssläpp i 50km/h förra året. Då gick det inte att göra ett skit.....*hehe*