4073
Sök

Missljud från högtalare

79 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Hej. Har sökt här på forumet men hittar inget som kan hjälpa och nu undrar jag om någon här vet vad de kan vara för fel för jag får ut ett typ "skrapande" ljud från mina nya 4" högtalare i instrument panelen, jag har kopplat in dom till ett steg och alla sladdar är rätt kopplade och lågnivå och ström är dragna på olika sidor. Har skruvut upp slutsteget direkt i taket i bagaget (läste att de kunde ställa till problem), undrar om det kan ha med det att göra?

Mvh André

Smålänning
7 887 Inlägg
11 juni 2007
Slutar det om du håller (trycker) lite löst på membranet samtidigt som dom spelar?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

79 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
Nej det slutar inte då. Och igår hade jag batteriet på laddning och då lät de ännu värre(det surrar).. vet någon vad de kan vara för fel?

Öh, barlös.
300 Inlägg
15 juni 2007
Det är inte din huvudenhet som spökar då ? har ett liknande problem har provat att byta högtalare osv men det slutar inte.

2 600 Inlägg
15 juni 2007
jag hadde något liknade det va min huvuenhet som va sönder en dålig lödning så jag fick lämna in den på lagning sen så va det bra ljud igen smile

gör som jag kör gubba racer=)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
15 juni 2007
Tjuter det i högtalarna också?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

79 Inlägg
15 juni 2007
Trådstartare
jo jag har också funderat över huvudenheten för den blir ibland helt sne när man spelar cd skivor osv, den börjar hacka osv.. Men vad kan det vara för kontakt som är konstig då? Men jag har för mig att de bara kom konstigt ljud från högtalarna som var kopplade till slutsteg och inte direkt till stereon.. Något tips? Behöver verkligen fixa det här!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
17 juni 2007
Det låter som ett störnings problem från ström och lågnivån.
Hur ligger dom intill steget??

Försök att ruckla lite på kablarna till steget.

Även om kablarna är rätt dragna så kan det bli störningar.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

79 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Dom är dragna på varsin sida av bilen och sen går det 1lågnivå kabel från steget, sen går det en från output på steget till nästa steg och där har jag köpt någon delning för det ska va 2 hanar för framdelen och 2 för bakdelen så jag har köpt 2 delare (1 hona till 2 hanar) kanske det har nått med felet att göra men jag ska pröva att ruckla lite på kablarna!

Mr_M_ skrev:
Det låter som ett störnings problem från ström och lågnivån.
Hur ligger dom intill steget??

Försök att ruckla lite på kablarna till steget.

Även om kablarna är rätt dragna så kan det bli störningar.

112 Inlägg
18 juni 2007
det finns ett störningsskdd hos din bilsteriohandlare som kan vara till hjälp.. hade samma problem i en volvo 850 men det försvann då jag köpte ett störningsskdd

2 123 Inlägg
18 juni 2007
CLIFF_ skrev:
det finns ett störningsskdd hos din bilsteriohandlare som kan vara till hjälp.. hade samma problem i en volvo 850 men det försvann då jag köpte ett störningsskdd

Störnintsskydd är det sista man ska köpa och funkar näst intill aldrig, en av 100 brukar proffsen säga.
Gå in på jinxs sida, han har en felsökningstabell för generatorbrus som jag förmodar att du också har.

79 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
CLIFF_ skrev:

Vad kostar ett sånt filter och är det verkligen ide att köpa med tanke på vad Fredrik.Gustavsson skrev?

79 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
CLIFF_ skrev:

Störnintsskydd är det sista man ska köpa och funkar näst intill aldrig, en av 100 brukar proffsen säga.
Gå in på jinxs sida, han har en felsökningstabell för generatorbrus som jag förmodar att du också har.

Vad är de för adress till jinx hemsida? Jo jag tycker de låter som något liknande!

Avstängd
84 Inlägg
18 juni 2007
kolla jorden så den sitter och får kontakt annars störningar mellan lågnivån ja men ja skulle kollat jorden först

Sök