Fjong skrev:
Du kan bara låta kontakten med högtalarkablarna i iso kablaget ligga löst (inte inkopplad) eftersom att du nu använder det externa steget för att driva högtalarna. Du ''styr'' ju lågnivå signalen som du skickar till det nya steget.
Du ska inte behöva klippa i bilens originalkablage, det är ju därför man köper massa adaptrar
Bör även vara kopplingsscheman och exempel i dina manualer, läs igenom dom.
Tack!
Så kopplingsschemat ser bra ut i övrigt? Har jag tänkt rätt?
Jag kan alltså styra högtalarna från stereon på det sättet? Genom RCA-kablarna?
Vilken del på ISO-kablaget är det jag ska koppla bort förresten?
Vad händer om man inte kopplar bort dem?
Kanske syns lite otydligt på bilden, har även rattstyrningskablaget med där.
Jag hade ju tänkt dra egna kablar (från delningsfiltret till slutsteget) och skippa bilens originalhögtalarkablar. Om det nu finns bra genomdragningshål i dörrarna..
Hur tycker du/ni jag ska göra med den här setupen förresten:
Pioneer 2600bt (4st RCA och sub-ingång)
DLS Reference RZ6.2 6,5 tum 2-vägskitsystem (framhögtalarna)
Kicker 6,5 tum 2-vägskitsystem (bakhögtalarna)
JL Audio JX360/4 (4-kanalsteg)
JL Audio JX1000/1D (monosteg)
JL Audio CP208LG-W3v3 (baslåda till skuffen)
JL Audio Protube 6w3 (liten rörbaslåda i fram)
Behöver jag ett till monoslutsteg då jag har 2st baslådor?
Eller kan man köra båda på samma kanal?
Eller ska jag köra bakhögtalarna på stereon som utfyllnad och sen köra framhögtalarna och rörbaslådan på fyrkanalslutsteget så att den stora baslådan i bak drivs av det stora monosteget på 1000W?