940 ftt wastegate - justerbar?

Marce
3 augusti 2017 · 31 Inlägg

Hur är det med detdär egentligen? Har bara läst det någonstans, men har problem att hitta det nu. Är fulltrycks wg'n justerbar från original, eller var det bara någon pojk som hade tur och köpte sig en som redan hade en eftermarknads wg monterad?
Kunde inte avgöra sist jag kolla då jag inte hade möjlighet att komma under bilen, och kände ingenting med händerna heller, men vem vet vad jag kan ha missat?

Volvo V70 TDI "SFA" (1998)
Volvo 740 GL "OZY" (1990)
Acobra
3 augusti 2017 · 62 Inlägg

Har för mej det stämmer att fulltryckaren har justerbar wg

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Marce
3 augusti 2017 · 31 Inlägg

Skumt, var ute i garaget nyligen och kände efter, men kände ingen form av mutter eller liknande. Har fortfarande ingen möjlighet att komma under bilen tyvärr.

Volvo 740 GL "OZY" (1990)
Volvo V70 TDI "SFA" (1998)
OlssonEmil
3 augusti 2017 · 87 Inlägg

Svar nej.

Ingen 940 Turbo har justerbar WG original. Varken LTT eller FTT.

Acobra
4 augusti 2017 · 62 Inlägg

För att vara helt klar med skillnaden på turbosarna så har FTT ställbar arm på tryckklockan vilket inte LTT har och denna tryckklocka styr wg om jag inte minns helt fel.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
TobbeTT
8 augusti 2017 · 948 Inlägg

Som Beya säger så har varken 940 ltt eller ftt med mitsubishi 13c aggregatet nån ställbar arm på tryckkklockan. Äldre 940 och 740 turbos med garret agg har dock det.

Marce
10 augusti 2017 · 31 Inlägg

Tack så mycket, lite så som jag anade då.

Volvo V70 TDI "SFA" (1998)
Volvo 740 GL "OZY" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang