1 november 2017
Trådstartare
Ja hej alla, de e så att jag nyligen köpt en 940 (94) som rullat snart 15 k mil och jag har ett irriterande problem som hindrar mig från att sladda så mycket som jag önskat...
det är nämligen så att vid skarpa svängar eller sladd i rondeller eller påfarter så tjuder/gnäller/viner det ett halvhögt ljud från nån styrrelaterad mekanism. Vid vanlig körning märks detta problem nästan inte utan det är bara vid påfrestningar och lite högre tryck som detta ljud utspelar sig.
Efter man kört en skarp sväng och bilen pressas och uttrycker detta ljud så fortsätter ljudet några minuter därefter även vid normal körning. Det var tillomed vid ett tillfälle då jag låg på bredställ en hel rondell så började det tokvibrera från ratten som om trycket mot däcken blev för mycket och den inte orkade mer... Vad kan detta vara? jag märker ingen direkt stor skillnad i rattkänslan när ljudet yttrar sig.
Jag är en amatör och jag skulle spontant kanske gissa på att servopumpen inte orkar med under press.
Vad tror ni? vill ju helst kunna köra som jag vill utan att behöva oroa mig för att bilen inte ska gå sönder eller dylikt ?:-/