torsen skrev:
Jag hade en bil där ett av solhjulen i differentialen sprack och sabbade både kronhjul och pinjong.
Letade först efter en beg bakaxel och tänkte byta själv.
Men kom sedan på att bilen var drygt 2 år och 3.000 mil så maskinskadegarantin gällde med 2.000:- i självrisk.
Försäkringsbolagets krav var att bilen skulle transporteras till Mekonomenverkstad i Eskilstuna.
3(tre) försök gjorde verkstaden innan bilen transporterades till annan verkstad.
Mekonomenverkstaden kunde inte ställa in flankspelet mellan kronhjul och pinjong trots att jag lämnade dem kopior på verkstadsandboken hur arbetet skulle utföras och vilket spel det skulle vara.
Mekonomenverkstaden förfogade inte över indikatorklockor med magnetfästen. Det går åt två. Har jag själv.
Mekonomenverkstaden tog inget ansvar trots att det på fakturan, för självrisken, stod 3 års garanti på arbete och material.
Kontaktade Mekonomens huvudkontor i Kungena Kurva utan gehör.
Bara en massa tramsiga och oproffesionella bortförklaringar.
Anmälde Mekonomenverkstaden till ARN och dokumenterade alla följdfel innan annan verkstad fick överta.
Bl a högg man med huggmejsel bort packbox i banjon och monterade ingen ny.
ARN lämnade min anmälan utan avseende.
Så Mekonomenverkstaden och ARN har jag inget förtroende för och kommer aldrig mer att besvära.
ARN tror jag inte ens kan avgöra om ett spett är krokigt eller ej. Deras tekniska kunskaper är inte ens på förskolenivå, efter att försökt diskutera ett så enkelt ärende med fler handläggare.
ARN är ett organ för att skydda dåliga verkstäder mot bilägare som kräver sin rättmätiga rätt.