Tja min vänster tröskel är ganska rostig sen är det stötfångare fästen bak annars är den fräsch överallt lite bjuk i golvet där vid tröskeln men dem brutarbeta väll inte knaka så mycket golv går den i genom tro ska ju självklart fixa det sen när jag har pengar
Tja min vänster tröskel är ganska rostig sen är det stötfångare fästen bak annars är den fräsch överallt lite bjuk i golvet där vid tröskeln men dem brukar väll inte knaka så mycket golv går den i genom tro ska ju självklart fixa det sen när jag har pengar men det är ju ram på duett så då är ju inte tröskeln bärande
Det är nog inga problem eftersom den har riktig ram, det är värre på nyare bilar med självbärande kaross. Dra ett par lager med vävtejp över hålen så kan dom inte klaga på vassa kanter heller.
Det har jag upplevt som lite nyckfullt då jag hade ett nedslag, just på rostig yttre längsgående balk/ tröskel att svetsa, på en Chevrolet Blazer från 1988 som även den har en separat ram tillika påbyggnad. Jag köpte bilen med nedslaget så jag var tyvärr inte med vid besiktningstillfället och kunde ifrågasätta varför besiktningsorganets representanter valde att göra så.
Det verkar vara vilket humör dem är på just då, var och besiktiga min V70 i Torsdags och fick en kille som brukar vara nitisk som helsike men han släppte igenom den utan anmärkning med sjunkande bromspedal vilket jag inte räknat med. Men det är fixat nu 😀
Rostskadad sidobalk/"tröskel" kan innebära nedsatt bärighet för undre infästningen av säkerhetsbältet. Kolla därför även på insidan om rostskada finns där. För din egen säkerhets skull - inte för besiktningsorganets skull.