Min volvo växellåda på min volvo duett ibland när jag bakar så höger växeln så växeln hoppar ur är det dåligt med olja när jag kör är de inge problem vad jag märkt men har bara kört ca 300 meter
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 514 Inlägg
17 december 2017
Prova hålla i växelspaken i backläget, hoppar växeln ur då så är lådan slut, annars är fjädrarna till spärrkulorna på skiftaxlarna, växelspakens tyngd kan slå ur växeln. För att fixa det måste växellådan ner. Tänk på att du inte har samma låda på din med B16 som på nyare bilar med B18
Prova hålla i växelspaken i backläget, hoppar växeln ur då så är lådan slut, annars är fjädrarna till spärrkulorna på skiftaxlarna, växelspakens tyngd kan slå ur växeln. För att fixa det måste växellådan ner. Tänk på att du inte har samma låda på din med B16 som på nyare bilar med B18
Det beror på årsmodell.... Sista året med B16 har M30/M40-låda, innan dess finns en fyrväxlad som heter M4 och en treväxlad som heter H6...äldre lådor än det hör till B4B-tiden
Ok är nog inge större fel som sakt den hoppar ur i bland på backen de kan man ju leva med men den kommer ju säkert bli sämre med tiden annars får de bli ett växellåds bytte de är ju inga bekymrad
Det beror på årsmodell.... Sista året med B16 har M30/M40-låda, innan dess finns en fyrväxlad som heter M4 och en treväxlad som heter H6...äldre lådor än det hör till B4B-tiden
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 514 Inlägg
17 december 2017
Evildan skrev:
Knugcab skrev: