tjena!
längesedan nu då haft en massa med jobb och därav tyvärr fått sätta bilen åt sidan!
för er som läser aktivt på forumet så kanske någon sett tråden att jag hade problem med larmet i bilen!
var nämligen så att bilen gick som den skulle o helt plötsligt en dag när ja skulle köra in bilen i verkstaden så knäppte de bara i startmotorn/reläerna.
blev lite fundersam vad sjutton som hade hänt så jag tog o kolla säkringar osv, inget verka vara fel o testa även att ladda batteriet för jag tyckte de va dålig fart i de när man skulle starta bilen!
då helt plötsligt gick inte startmotorn mer hur jag än försökte förutom om jag körde direkt o la ström på startmotorn men fortfarande starta inte bilen!
läste runt lite o kom fram till att det var mitt DEFA 500x Patriot larm som bråkade!
lyckade koppla ur detta helt och nu gick startmotorn direkt!
men starta fortfarande inte efter dragit på startmotorn upp mot minuten!
börja fundera över bränslepumps relä och börja mäta lite o de visa sig att där blev spänning MEN pumpen gick inte!
la direkt ström på pumpen o de visa sig vara pumpen som OCKSÅ gett upp!
beställde hem en ny och monterade den nu ikväll o efter en del kirrande och ett par svordomar gick den igång!
sån otrolig lättnad!
nästa mål är att försöka fixa trösklar samt modifiera dit mitt 3" avgasrör så man kan bessa!
trevlig kväll!
Tobias @ Mumin Racing