Rutger19 skrev:
Hej
Påväg att lägga bud på en BMW 530i E60 hos KVD. Bilen har enligt deras rapport inga anmärkningsvärda fel. När jag har läst runt på internet verkar dock läckande toppackning som ett vanligt problem. Det brukar främst uppstå efter 10 000 mil (från det jag läst). Denna har gått 16k mil. Är det något att vara orolig för? Är det mer regel än undantag att byta toppackning på dessa bilar?
https://www.kvd.se/auktioner/bmw-5-seri … 258hk-4587Tacksam för alla svar och erfarenheter.
/Jacob
ventilkåpspackning menar du va? ja det är vanligt på äldre bmw att de börjar läcka olja, finns att köpa packning för några hundra och man kanske kan byta sj på några timmar. annars kanske man ska se upp för vattenpump och kylare. har för mig att n52 motorn sitter i, du bör undvika n53 iaf . Men de kryllar av sånna på blocket, även något äldre motorn på 231 hk är ännu bättre. Denna lär ju gå upp i bud i sista sekund;)