Vad är det för bil? Har svårt att tro att en "gummigubbe" i s m hjulbyte skulle kunna påverka "rattställningen". Du har 3 vägar att gå, beroende på styrsystem: Endera lossar du ratten och flyttar de en spinesdelning åt rätt håll. Annars justerar du rattläget genom att skruva in den ena kulleden och skruva ut den andra kulleden. Är det en bil med parallellstag och styrstag mellan höger styrspindel och pitmanarmen så kortar eller förlänger du styrstaget, som är utformat som en vantskruvsanordning.
Vad är det för bil? Har svårt att tro att en "gummigubbe" i s m hjulbyte skulle kunna påverka "rattställningen". Du har 3 vägar att gå, beroende på styrsystem: Endera lossar du ratten och flyttar de en spinesdelning åt rätt håll. Annars justerar du rattläget genom att skruva in den ena kulleden och skruva ut den andra kulleden. Är det en bil med parallellstag och styrstag mellan höger styrspindel och pitmanarmen så kortar eller förlänger du styrstaget, som är utformat som en vantskruvsanordning.
Det är nog den kobenta Xsaran som TS har mer bekymmer kring. Trist för det är ju som vi båda vet ganska pålitliga bilar.