3594
Sök

Rördelar som mäter mindre än 1-3/4"?

3 Inlägg
12 maj 2018
Trådstartare
Hej! Jag är ute efter rördelar till avgassystem (rostfria eller ej) som är mindre än det som verkar vara minsta standard på marknaden 1-3/4". Helst 1-1/2" (ca 38mm) och eller 1-5/8" (ca 42mm). Detta verkar vara mycket svårt att frambringa så alla tips om hemsidor och/eller andra leverantörer mottages!

Tack! Ha det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
13 maj 2018
jonas_t_a skrev:
Hej! Jag är ute efter rördelar till avgassystem (rostfria eller ej) som är mindre än det som verkar vara minsta standard på marknaden 1-3/4". Helst 1-1/2" (ca 38mm) och eller 1-5/8" (ca 42mm). Detta verkar vara mycket svårt att frambringa så alla tips om hemsidor och/eller andra leverantörer mottages!

Tack! Ha det!

Har du kollat hos Dahl, Ahlsell eller Onninen. Dom har säkert men man brukar behöva konto där för att köpa ut.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
jonas_t_a skrev:

Tack! Ha det!

Har du kollat hos Dahl, Ahlsell eller Onninen. Dom har säkert men man brukar behöva konto där för att köpa ut.

/Benny

Ja, det har slagit mig att se över de mer generella butikerna. Det svåra med dessa är att OM det finns något som liknar det man söker så kommer man på att det självklart finns parametrar som man inte alls behöver tänka på om det är ett rör som är tänkt till avgassystem! &#128514;&#128514;&#128514;

Dessa kan tex vara: har rören vettiga väggtjocklekar så att dom inte väger ett ton? Finns det ett system med rörböjar (skulle gärna se att det finns 30- och 45 grader) eller använder man olika former av kopplingsdetaljer?

Tack så mycket för tipsen Benny! Jag ska kolla igenom dessa! Även att gå till dem och fråga är kanske ingen dum idé!&#128578;

118 Inlägg
13 maj 2018
klracning.se har avgasrör i 38 och 42 mm. Rostfritt och vanligt.

3 Inlägg
13 maj 2018
Trådstartare
mrmercedes skrev:
klracning.se har avgasrör i 38 och 42 mm. Rostfritt och vanligt.

Ja, där ser det ut som att det finns! Strålande!! Tack för tipset!

Sök