Svarte_Orm skrev:
Hybrid_ skrev:
SportPilot skrev:
Trist om de lägger ned hela MOPAR, de tillverkar många trevliga bilar
Nja. Vilka menar du?
Nej, PT Cruiser, Voyager och Neon lär knappast bli saknad Svarte_orm. Men gillar vår Sebring cab och 300C. Även den 300M jag hade innan gick UA.
Gå all the way och köp en mercedes istället när din 300C gjort sitt. Men 300M? Stor, tung, svampig bil med törstig och trött V6, slapp automatlåda och framhjulsdrift. Detta kompletterat med billig amerikansk känsla i inredningen. Men vill du verkligen ha något sådant har väl GM eller ford fortfarande något att erbjuda?
Jag hade en 300m ett tag. En av de skönaste bilarna man kan köra i. Skönt för exakt alla fullsatt. Gick mjukt och fint i motor och låda. Bytte såklart alla oljor som de skulle. De var ju en 99 så saker går ju sönder som de bör.
Drack 0,8 i lugnt tempo. Mycket mer om man var sugen på det. Bästa vinterbilen jag någonsin haft, fullt grepp pga den var mycket framtung och tappade inte greppet alls i mycket snö.
Men som de tyvärr var drabbade av så gick ju något med abs/trac sönder och de hade ju fram till 2005 sitt egna lilla roliga system där man var tvungen att åka till chrysler för att felsöka och nollställa.
Så jag köpte en cadillac cts istället som fungerade ännu bättre och var billigare i drift än en 740 och tusen resor skönare än vilken volvo som helst.
Känner inte igen mig i billig känsla på inredningen, den var inte i närheten så plastig som 99% av alla premiumbilarna är idag. Ta en passat så är du ju inne i plastlandet direkt.
Pt cruiser däremot var mycket plastigare, men okej att köra. De var dessvärre inte så hållbara motorer på dem. Men utformningen var ju excellent för människor med dålig rörlighet då man inte behövde krypa ner i stolen utan man satte sig rakt på stolen istället. Den var mycket dyrare än 300m att köra och äga.