3332
Sök

Trängselskatten tillbaka i Stockholm den 1 augusti.

120 Inlägg
24 juni 2007
Tycker det blev värre när det var trängselskatt. Som Masterworks sa så korka ju Essingeleden igen totalt. I.o.f.s korkar den ju igen nu också, så på sätt och vis kvittar kanske trängselskatten. Det blev lättare att ta sig fram inne i stan, men av princip är jag emot såna skatter. Man mådde dåligt när man passerade en "tull".

Bygg en ringled (så alla som ska mellan södra och norra delen av länet slipper korka igen essingeleden för de som ska in till staden) så behövs inte trängselskatten.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
24 juni 2007
carpan skrev:
Tycker det blev värre när det var trängselskatt. Som Masterworks sa så korka ju Essingeleden igen totalt. I.o.f.s korkar den ju igen nu också, så på sätt och vis kvittar kanske trängselskatten. Det blev lättare att ta sig fram inne i stan, men av princip är jag emot såna skatter. Man mådde dåligt när man passerade en "tull".

Bygg en ringled (så alla som ska mellan södra och norra delen av länet slipper korka igen essingeleden för de som ska in till staden) så behövs inte trängselskatten.

SMart sakt men det kostar ju också, då kan man ju höja tullen och bekosta det med det.

Fast det är jag emot iallafall, dra ner på förmånerna till alla statsanställda, och alla idiotiska ideér, typ som tullskatt, högre försäkring(bara för att det kostade innan.)

är själv yrkeschafför i stockholm så jag vet, cirka 1,5-3 timmar i kö, Varje dag.

För att komma tilol saken

Jag är emot.....

Go For It!!

Masterworks
24 juni 2007
Tompa_Vax skrev:
carpan skrev:

SMart sakt men det kostar ju också, då kan man ju höja tullen och bekosta det med det.

Fast det är jag emot iallafall, dra ner på förmånerna till alla statsanställda, och alla idiotiska ideér, typ som tullskatt, högre försäkring(bara för att det kostade innan.)

är själv yrkeschafför i stockholm så jag vet, cirka 1,5-3 timmar i kö, Varje dag.

För att komma tilol saken

Jag är emot.....

Man kunde ju ha använt dom miljarder försöket kostade till att
finansiera en ringled?

190 Inlägg
24 juni 2007
Mebb skrev:
Med risk för att få en massa ettor röstade på min bil... wink

Jag tyckte att trängselskatteförsöket var bra. Jag kör bil i stockholm dagligen, och det har aldrig varit så skönt som under försöket. Inga köer in i stan, inga köer ut ur stan, fler parkeringsplatser och ett lungnare och trevligare "tempo" i hela innerstaden...

Jag är FÖR trängselskatter eftersom jag sett och levt i resultatet av dem.
Jag är MOT sättet som trängselskatterna tillkommit på.
Jag är MOT vad pengarna ska användas till, ska man ha trängselskatter så ska dessa skatter finansiera en gratis kollektivtrafik!

Slutligen så är jag MOT folk som gnäller på trängselskatterna när dom aldrig varit i sthlm, aldrig suttit i de oändliga köer vi från sthlm måste sitta i varje dag. Folk som gnäller trots att de aldrig har eller kommer köra bil i sthlm under de tider som det är trängselskatt.

Det du nog inte tänkte på var att Billström hade gett direktiv om att inte ett enda vägarbete fick pågå under "försöket", när "försöket" var över så drog ALLA vägarbeten igång samtidigt PLUS att industrisemestern var över i samma vända.

Och om pengarna från tullarna ska användas till nåt så är det för H-E till nya vägar! Är så trött på att betala vägskatt som går till tusen olika ställen förutom till vägar.

Så, nu har jag ventilerat min ilska över dom förb...e tullarna, tack för mig.smile

Och nej jag tänker inte lägga en etta på din bil wink
Senast redigerat av crazy75 (24 juni 2007)

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
24 juni 2007
Jag gillar trängselskatten för att den tvingar mig till att inte vara så fruktansvärt lat och bekväm av mig. Det är inte vettigt att jag ska ta bilen från Liljeholmen över två broar för att ta mig till arbetsplatsen på St Göran på kungsholmen 7 minuter senare när kollektivtrafiken samma sträcka tar 11 minuter.

Jag behöver staten som säger åt mig att lämna bilen hemma eller tänk efter två gånger om du tycker det är värt kostnaden för att ge sig in i stan med bil. Kan staten bara säga åt mig att sluta äta chips nu också så kommer nog livet bli långt och lyckligt smile

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Kettunen
24 juni 2007
löjligt löjligt.....
Med trängselskatt.. tss. Förstår varför mer & mer börjar gilla Göteborg mera

494 Inlägg
25 juni 2007
Hela ideen med dessa vägtullar är ju helt åt skogen de ska förbättra miljön säger de? minksa utsläpp genom att göra så att folk åker kollektivt. borde de inte se till att kollektiv trafiken fungerar då och att de går bussa/tåg hela dagarna och nätterna?

plus att de är som att hugga av svannsen på ormen istället för att ta huvet. problemet med miljön löses inte av en vägtull. de borde laggt pengarna på att ta fram miljövänligare alternativ bygga ut biogas mackar, utveckla väte motoreran. klart som fan vi tar våra gamla sunkiga bensin bilar när vi inte har ett allternativ som inte kostar oss skjortan.
de pengarna kunde gått till att subventionera etanolbilar?

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Evolution Garage
394 Inlägg
25 juni 2007
Jag tycker det är förjävligt. Politiker som kör över folkets åsikt än en gång.

Men jag har iaf hört att det är avdragsgilt. Så se till att skriva upp era resor ni som bor i Sthlm smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
25 juni 2007
Som yrkes mäniskae det suveränt med biltullarna för det tar kortare tid å komma till jobbet på mornarna det halverar tiden räkna jag ut när söndags åkarna ej var i farten å bromsa upp flödet samt att man sitter en å en å pendlar.

Som Privat person så tycker jag att det e ett till problem i vardagen att man skal hålla koll på en till utgift som skall betalas ..... å sen vart pengarna igentligen går får man aldrig veta antar jag ....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Wankel
1 080 Inlägg
25 juni 2007
Vogge skrev:
de borde laggt pengarna på att ta fram miljövänligare alternativ bygga ut biogas mackar, utveckla väte motoreran. klart som fan vi tar våra gamla sunkiga bensin bilar när vi inte har ett allternativ som inte kostar oss skjortan.
de pengarna kunde gått till att subventionera etanolbilar?

det håller jag med om fullt, det hade gjort mycket mer för miljön..
men jag tror vi alla är överens om en sak, dom är inte till för miljön, utan för deras plånböcker

MDS Västerås

Sök