panda666 skrev:
it_mutt skrev:
panda666 skrev:
de just dieslarna som håller bättre, och tror att manuella håller bättre än automatarna hos audi. dom där motorstarka varianterna håller nog inte så bra. just me kedjorna osv.
Panda...va faen...pushade du nästan lite för "någon" specifik audi nu?! WTF?!
Men ja. Det stämmer. Dieslarna är mer förskonade, de manuella lådorna håller. Eller ja. Man måste ju inte hoppa på en dsg-låda för allt i världen. Även om Audis egna DSG-lådor verkar vara (mer) förskonade i förhållande till "vags".
Sen är givetvis inte alla dieslarna skottsäkra heller. Inte bland de "nyare" bilarna iaf. De gamla bara går och går och går. Och bråkar inte mer än de flesta andra
haha måste försöka att inte skrämma iväg folk, man ska vara snäll;) om nån verkligen vill ha ett spicifikt märke så kanske man ska försöka hjälpa hen skaffa nått som funkar. Visst man kan rekommendera folk asiatiskt men om dom helst vill ha nått annat äre bara o hjälpa till^^ Har iaf inte hört många audi krångla i motorn som har diesel. kanske dricker lite olja men inget alvarligt motorfel??
Ska villigt erkänna att jag har betydligt sämre koll på nyare dieselkärror än äldre. Och då har jag rätt taskig koll på dieselkärror över lag
Men det har åtminstone varit så att audis dieslar varit förskonade från mycket problem. Där var någon variant av 2.5:an som fram till något visst chassinummer hade problem med att kamaxlarna slets och att dieselpumparna bråkade. Men det är typ det jag vet.
Oljeproblemen har också dieslarna varit skonade från. Sub5 med sina 36000mil drar ingen olja alls mellan servicarna, eller ja, inte så att jag behöver fylla på. Så mindre än 1L/1500mil. Sub10 ligger väl på 1½-2L mellan servicetillfällen. Men den passerar snart 50.000 mil. Med sin automatlåda. Fast det är ju en "klassisk" tiptroniclåda.
Ger man sig in på CVT-lådorna så ska man INTE hoppa på de största motorerna (lådorna håller inte i långa loppet för det) och se till att servicen på lådorna är gjorda med max 6000mils mellanrum. Sköts dom så fungerar dom
DSG...ptja, även om Audis egna (tror dom har 2 eller 3) verkar hålla bättre...så...mnja...jag skulle nog inte lik förbannat. Om det inte var ett klipp rent prismässigt
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!