Jag har ställt in min turbodart för vintern nu. Blev 196 i slutfart med slirande 3:a men jag är ändå nöjd med det jag har gjort och byggt.
Laddtryck max 1.0 bar på holleyförgasaren för över det började flottörerna hänga sig samt att lamdavärdet blev för snålt på bränsle.
Standard gjutna kolvar och originalstakar i motorn vilka förståsigpåare sa max 300 hk med dem och jag
har kört med 200hk till utöver det.
Tanken är att bygga om bottendelen med smidda kolvar, smidd vev och eagle h-profilstakar, gördel samt ett insprut istället.
Transbrake i lådan(ev) eller högre stallspeed på turbinen. Kanske blir dett ett nytt agg med mindre avgashus som svarar snabbare.
Har haft lite värmebekymmer eftersom (tror jag) styv förtänding men det problemet försvinner säkert med en vettig motorstyrning.
Hör av dig om du har lust så kan vi ljuga ikapp:)