Cargo1980 skrev:
Ja det ska vara rätt där. Är nivån skadlig på något sätt utifrån bilden? Visst måste slangen i expansionskärlet ligga under ytan för att inte luft ska tas in? Är en gammal v8 det handlar om här med.
På mina motorer så går slangen från kylarlocket ner till botten på kärlet. Mina motorer är Cheva Small Block från -86, -87 samt -88. Nivån i kärlet ska variera. Om nivån är skadlig eller inte vet jag inte. Måhända kan det bli ångbildning om glykolnivån är för låg. Mina kylsystem arbetar med ett visst övertryck och då är det viktigt med ett väl fungerande kylarlock. Mina nivåer i kylarna ligger ända uppe under locken när motorn kallnat och man kan öppna kylarlocket och kolla.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!