Långt mellan uppdateringarna, men det händer grejer! Körde ca 30 mil med den i sommar innan den åkte upp på pallbockar igen, så nu är turbobygget igång! Slänger in några bilder på det som har hänt.
Rensade ur inredningen då jag måste laga rost i golvet
Golvet på passagerarsidan var väldigt ruttet
Så det fick ryka en stor bit av det
Formade till en ny bit, försärkte även upp tröskeln inuti.
Måttar in vart turbon ska hamna så att han som bygger grenröret kan göra en jigg.
Rensat i motorutrymmet då nya delar ska få ta plats, elhärva, insug och grenrör demonterat.
Monterat intercooler, bogseröglorna fick kapas bort.
Köpte ett plenuminsug från jspec, kunde inte köra med original då det tog i bromsbomben, det jag körde med förut hade jag modifierat med lite plåt och PL400 lim, men det skulle nog inte klara av laddtryck.
Grenröret endast ihoppunktat så jag kan bygga tryckrör och downpipe, ska fixa bild på det.
Fick tag på en 210 lamelldiff från en M535, denna ska göras fin och spännas upp.
Ett sprut är inhandlat också, hittade en i närheten som hade ett ECU Master EMU med färdig härva till M50b25IV.
Ska försöka få till lite tätare uppdateringar framöver, kommer hända mycket framöver då den ska vara körbar till våren, eventuellt ska det byggas bur tills dess också, men det kanske blir nästa vinter.