2731
Sök

Krypström bakvägen på säkring

149 Inlägg
27 februari 2019
Trådstartare
#1
Jag har en fundering angående abs enheten på min Chrysler. Jag får en spännande felkod u140e implausible data recived from abs. Jag har felsökt allt jag kan men uppmärksammade att om jag rycker säkringen till abs enheten så har jag 12 volt på ”matarsidan” men sen har jag även några volt på andra sidan där det inte ska vara något eftersom säkringen är borta. Kan detta bero på kass abs enhet, dålig jord eller kan det ha men canbussen att göra?

Tacksam för svar

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
28 februari 2019
#2
Det enda sättet att få reda på detta är att ta av anslutningen i andra ändan av anslutningen till säkringen.
Den kanske går till abs och då kan du ju ta av anslutningen där och se om  spänningen försvinner.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

149 Inlägg
28 februari 2019
Trådstartare
#3
_- skrev:
Det enda sättet att få reda på detta är att ta av anslutningen i andra ändan av anslutningen till säkringen.
Den kanske går till abs och då kan du ju ta av anslutningen där och se om  spänningen försvinner.

Det stämmer, om jag lossar kontakten på abs enheten så försvinner spänningen.

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
28 februari 2019
#4
Detta innebär då att det kommer något inifrån det stället  som eventuellt inte ska vara där..
Det kan vara en felaktig överledning inuti som ställer till det..
Normalt sett så borde det vara en jord med ett visst antal OHM ..
Senast redigerat av _- (28 februari 2019)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
18 092 Inlägg
28 februari 2019
#5
Sahl_83 skrev:
Jag har en fundering angående abs enheten på min Chrysler. Jag får en spännande felkod u140e implausible data recived from abs. Jag har felsökt allt jag kan men uppmärksammade att om jag rycker säkringen till abs enheten så har jag 12 volt på ”matarsidan” men sen har jag även några volt på andra sidan där det inte ska vara något eftersom säkringen är borta. Kan detta bero på kass abs enhet, dålig jord eller kan det ha men canbussen att göra?

Tacksam för svar

Hur långt efter du stängde av bilen gjorde du testet? Drar bilen ut batteriet eller vad är frågan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 154 Inlägg
28 februari 2019
#6
laddad elektrolytkondensator, ladda ur den genom att förbinda den "spänningslösa" sidan till jord och sedan mäta igen

Renault går sönder ibland men går oftast att laga


Sök