15 mars 2019
Trådstartare
Recirkulationen för tankurluftning ska den slangen tydligen ha med att göra.
Andra änden ska tydligen gå till ett T-kors som går vidare till någon slang som sen går till magnetventilen.
Så om jag fattar detta rätt så är det en vacumslang iallafall??
Hittade detta inlägget på en annan tråd.
#8
Folk säger så bara för att dom har hört det någonstanns. Ska du göra det riktigt så ska du leta rätt på T-korset som sitter på R-slangen. Den sitter tillsammans med 2 andra slangar på magnetventilen bakom kylarbalken.
Ryck loss den ensliga slangen och plugga änden som blev utan slang.
Sedan ska du leta dig upp till en slang som går in bakom spjällhuset (gasspjället). Detta är andra änden av slangen du nyss ryckte. Denna ska också isär och pluggas in mot spjällhuset.
Så, nu har tagit bort recirkulationen från tankurluftningen. Man gör så därför att backventilerna i det systemet kan börja bråka och släppa förbi laddtryck osv.
Kolla även den lilla vita backventilen som sitter på slangen som går ut från ventilkåpan. Den är känd att gå sönder. Ska gå att suga från ventilkåpan men inte blåsa till den.
Senast redigerat av Smurfen40 (15 mars 2019)