Tjena.
Matchen med min sommarbil fortsätter efter besikningen, 7 stycken tvåor åkte jag på
Så jag skall ge mig på att åtgärda dessa så mycket jag bara kan nu, några enkla, några lite jobbigare.
1. Fordonsutrymme, SRS-indikering.
Denna vet jag att det är bältessträckaren på passagerarsidan, dock så har jag ju inte kunskapen om vart den sitter och hittar inte information på nätet heller. Någon har sagt under sätet och någon i bälteslåset. Har ni koll på detta?2. Sikthjälpmedel, vindrutetorkare. Ordnar enkelt.
3. Sikthjälpmedel, strålkastare. Löser jag lätt själv.
4. Markeringar, positionslykta. Löst.
5. Avgaser bensindriven, CO-halt förhöjd.
Jag har fått till mig att detta kan lösas genom att man byter tändstift, stämmer detta? Jag tvivlar på att dom har bytt tändstift de senaste 10-15000 milen. Värdet låg på 0,5 och det skall ligga på 0,3. Jag har kollat på olika tändstift, och jag har sett att det finns vissa skillnader. Fungerar det lika bra med 0,8 som 1,0 i elektrodavstånd? Samt att antalet poler verkar kunna vara en eller två, men det har jag lyckats läsa mig till att det ändå bara kan ske en gnista så det spelar ingen direkt roll.6. Parkeringsbroms, bromskraft för låg.
7. Parkeringsbroms, Höger, ur funktion.
Är detta något som är svårt att åtgärda? Eller vad kan detta kosta på en verkstad att få åtgärdat?Då jag fick fantastisk support och hjälp här inne då den kokade etc, och jag lyckades byta både värmepump och termostat så problemet blev åtgärdat, vänder jag mig åter igen till er expertis här inne.
Tacksam igen för svar.