Volvo 760 - 90.. Här fraktas bilen till garaget Motorn ska lyftas ur imorn om allt går som de ska Har motorfästen och växellåda kvar Då var motorn urlyft! Dålig kvalité på bilden Lite bättre bild, börjat att ta bort all onödig el med
Ingen bild men har pallat upp den i ett annat garage och börjat riva koppling och bensinpumpar
Motorn påväg ur 945
Motorn tvättad ska nog måla upp blocket lite med
Pedalen borttagna
Motorn står och myser
Motorn ska få sig lite färg, ny kamrem,vattenpump,ventilkåpspackning mm
Målat upp lite
Framvagnsbak till diesel!
innertak påväg ur!
Åå glastakluckan i!
Motorrum
Dieselbalk i
Motorn påväg ihop
I brist på bilder.. motor är klar för att hinkas i 760 iaf
Spännande.. några sånna här konverteringar har man ju gjort i sina dagar.. länge sen sist dock, roligt att se att andra gör det åxå..
Fint de, Hur gjorde du med varvräknarn?
Med varvräknaren du får luska ut i kontaktstycket vilken som är signalkabel för varvräknaren och sen dra ut en kabel från den till W på generatorn så gjorde vi på en kompis 740 när vi konverterade om den till diesel Plus till pumpen är ju bara ta plusen från tändspolen
Spännande.. några sånna här konverteringar har man ju gjort i sina dagar.. länge sen sist dock, roligt att se att andra gör det åxå..
Fint de, Hur gjorde du med varvräknarn?
Med varvräknaren du får luska ut i kontaktstycket vilken som är signalkabel för varvräknaren och sen dra ut en kabel från den till W på generatorn så gjorde vi på en kompis 740 när vi konverterade om den till diesel Plus till pumpen är ju bara ta plusen från tändspolen
ja de var de jag ville ha svar på vilken kabel i kontaktstycket, magnetventilen är fixat
ja de var de jag ville ha svar på vilken kabel i kontaktstycket, magnetventilen är fixat
Jag kommer tyvärr inte ihåg vilka kablar det var på 740in heller