88:a så brukar det sitta en sån där motor i både audin och golfen.. farsan har en Jetta med samma insprutning 90hk
bara släppa gummit mellan vågen och insuget så går det smidigt att byta filter. det är OTROLIGT viktigt att inga slangar är traasiga eller att det läcker mellan vågen och toppen på bilen då går dom skit direkt
men släpp hela det svarta gummit både från insuget och vågen det är 2 slangklämmor var noga att få tillbaka dom ordenkligt när du återmonterar. hade ju klart varit smidigare med monojet när man mekar och brukar fungera mycket bättre iallfall för mig. nu är jag extremt skadad när det gäller det vanliga K-jetronic sprutet efter att jag åkte 245turbo. hade insprut med gnistat huvud och allt för att få ut sista droppen.. det där borde vara ett Ke-jeteronic lite mer avancerat men i grunden ett rent mekaniskt sprut men istället för att mekaniskt styra motståndet i bränslevågen väljer man att ha en eklektisk reglering för att kunna få bättre bränsleblandning för att katalysatorn ska fungera optimalt
Kör fort så hinner inget hända...