Hej, försöker hjälpa en kompis med sin 745a, nyss bytt batteri. Bilen går ibland igång på tändning och ibland stendöd, när tändningen går igång så om man vrider på nyckeln för o försöka starta så dör bilen helt o hållet.
Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Kolla jordflätan från batteriet till chassit. Den brann av på en 745:a jag hade för en massa år sedan. Gav lite märkliga fel innan jag hittade det. Lätt testat genom att sätta en startkabel från batteriets minus till motorn (tex en lyftögla).
//Brådhis
Tack ska kolla, vi tändning går alltid på men motorn tuggar, vi ska byta tändstift som vi redan köpt för dom som satt i var helt kletat med bensin och sur som satan.
//Brådhis
Ingen framgång med byte av tändstiften, vi ska prova din idé
//Brådhis
Ingen framgång med din ide, vad mer skukle de tänkas va? Alla varningslamporma lyser då tändning vrids på men inga mätarna eller radion