16 november 2019
Trådstartare
Updatering!
Gick ner nu, skruva dumpventilen nästan hårdast, hade hårdare förut egentligen, och sen så bytte jag bromsservoslang och den till BTRen. Var inga synliga hål eller nåt så tror egentligen inte de gjorde så mkt skillnad.
Hittade inga vakuumgrejer vid torpedväggen, bara den till vevhusventilationen men den är ny.
Så om tomgångsmotorn är inkopplad så funkar tomgången perfekt om man håller sig under 0bar laddtryck på mätaren, dvs atomsfär, men så fort man laddar över, kan vara 0.1 eller 0.6 så stendör den och om man försöker rädda den med gasen måste man latja med gasen hela tiden. Släpper man gasen dör den direkt oavsett vad, då får man starta om och allt fungerar som innan om man inte laddar över 0 dvs.
Det är ganska inntressant tycker jag, nån som har någon ide?
Sen när jag koppla ur tomgångsmotorn så klarar den faktiskt tomgång! vid fullt laddtryck och gassläpp så klarar den precis, vänder vid typ 200varv. Så kör så temporärt men skulle verkligen vilja ha det och funka med tomgångsmotorn.
Några smarta ideer?
ps. har den återcirkulerande dumpventilen närmast gasspjäll och tomgångsmotor slangen precis efter intercooler, det borde väl inte vara några problem?