25 april 2017
Trådstartare
Sorry att jag dröjt med svar här. En liten uppdatering kommer här då.
Ja, mest kommenterade och mest betygsatta-utmärkelserna är tillfälligt borttagna. Jag antar det är det ni menar? Orsaken är att det helt enkelt görs för lite för att det ska kännas meningsfullt att ha i nuläget.
Vi jobbar på att förbättra detta så att det ska kännas mer naturligt och enklare att lägga en röst och en kommentar innan man drar iväg till nästa bil. Nuvarande placering på t.ex. röstningsstjärnorna fungerar inte så bra då man måste scrolla upp igen och aktivt leta upp funktionen för att rösta. Att jobba för mobilen och tankemönstret där är ganska nytt för oss, och vi lär oss hela tiden vad som funkar och inte. En enkel justering av placeringen av ett objekt på sidan kan göra stor skillnad.
Det är också (som jag skrivit tidigare) på gång med en väldigt bra funktion som möjliggör att man kan "surfa runt" bland bilarna på ett helt nytt sätt på sajten. Vi hoppas att dessa ändringar kan få upp kommentars- och röstaktiviteten igen.
Notifikationer om att man har nya kommentarer finns dock fortfarande kvar så klart. Vi är även på gång med en mail-funktion som ska sammanfatta ifall man har nya händelser man inte tagit del av ännu (t.ex. nya kommentarer). Det kommer vara inställningsbart, så vill man inte ha mail alls så behöver man inte få de. Hur som haver så kommer vi aldrig bomba någon med mail i stil med Linkedin med flera. De kommer att skickas mycket sparsamt. Loggar man in regelbundet på sajten så kommer man inte få ett enda sånt mail.
Jo, en sak till. En helt ny navigering i mobilen är på gång inom kort (som är ljusår bättre än nuvarande!). Jag har för mig att jag nämnt det tidigare, men det börjar bli färdigt nu iallafall. Vi har också slängt på ett valbart mörkt tema för sajten. Det tar dock tid att finslipa färgerna, så troligen kommer vi släppa det i "beta-format" och jobba vidare med det allt eftersom. Teman kommer samtidigt som nya mobilnavigationen.
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."