3246
Sök

Viper-ränder på en golf 2:a

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Hej på er, skulle vilja ha lite konstruktiva tankar kring viper-ränder på en gammal golf. Jag är lite sugen på det, dels för att jag tycker det ser lite rally ut men mycket för att vara ironisk. 1.8 liters 90 hk med viper-ränder ropar "liten och tuff med dålig självinsikt" om bilens kapacitet.

Vad tycker ni? Kan det vara lite kul utan att det blir allt för fult/töntigt?

Jag känner att det hade varit en annan sak om man haft en Golf VR6 96:a och sätta dit det på, lättare att tro att man menar fullt allvar då.

Ser ni det så eller är viper-ränder alltid no-no om det inte just är på en viper? smile

/EddaH

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 mars 2007
När jag var ung så kallades det för SS ränder/stripes och fanns på Supersport bilar ifrån USA, starkt jobbat av dodge att folk kallar dom för viperränder nuförtiden, det är ett rätt starkt varumärke.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

71 Inlägg
19 mars 2007
GÖR GÖR GÖR!!! Coolt som fan tror jag!!!
Kaxigt!!!
wink

293 Inlägg
19 mars 2007
tycker själv att golfarna ska hållas rena och inte några viper-ränder tongue men alla har sin smak, så gillar du det så tycker jag du ska köra på det wink

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Mm...går ju alltid prova, om folk spottar för mycket på en när man åker förbi på stan går de ju alltid att ta bort wink

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Klyphuggare
328 Inlägg
19 mars 2007
gör det men få inte folk att tro att du är alvarlig med det. gör som du tänkte lite halv ironiskt

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

5 Inlägg
1 juli 2007
viperränder e as-snyggt big_smile

Ja, sålänge jag har kul så...

820 Inlägg
1 juli 2007
Kanske En rand isånafall? tongue

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
1 juli 2007
ja tycker att du lyckades med dem.. liten rally gocart.. annars kan man göra som jag å sätta dem på sidan (fast mina är lackade)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Billackerare
737 Inlägg
1 juli 2007
Jag hade det på min gamla blank svarta Golf CL -90. Den blev målad med metallic blåa ränder av min morbror. Sålde den -01. Jag var fränaste i stan då iallafall.. tyckte jag själv. smile
Nej men vill du ha det så go for it.. men släng på dekaler. Enklare än att lackera och bra mycket billigare.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Meister
6 763 Inlägg
1 juli 2007
discokapten skrev:
När jag var ung så kallades det för SS ränder/stripes och fanns på Supersport bilar ifrån USA, starkt jobbat av dodge att folk kallar dom för viperränder nuförtiden, det är ett rätt starkt varumärke.

De va väll Shelby som började med de? Stör mig enormt på Viperränder. Namnet alltså. Men kör på de om du vill

Kettunen
1 juli 2007
Shelby Ränder är det egentligen ja! Stör mig oxå på viper ränder... Men gör det smile Har en polare som har en vit golf 2a med svarta ränder. Ser rätt fränt ut faktiskt wink

Sök