Han har säkert en Blow Off Valve installerat... här har du en annan you-video där det låter mellan växlingarna. https://www.youtube.com/watch?reload=9& … w4Z0ssAjAg Det låter olika på grund av att din är inspelad i bilen och den andra utanför.
Han har säkert en Blow Off Valve installerat... här har du en annan you-video där det låter mellan växlingarna. https://www.youtube.com/watch?reload=9& … w4Z0ssAjAg Det låter olika på grund av att din är inspelad i bilen och den andra utanför.
Jo jag tror också de är som du säger, att de är en blow off! Men för en som inte är jätte kunnig me turbo, vad är en blow off? Vart får man tag i en sån? (:
Säkert ingen blow off Valve utan allmänt dåligt flöde i en d24 i kombo med rakt rör och högre laddtryck.
Det ljudet går säkert att få i dom flesta dieselmotorer med hjälp av kort avgasrör och krasst flöde mellan turbo och cylindrar vilket gör att turbon mer eller mindre stannar av mottrycket.
Säkert ingen blow off Valve utan allmänt dåligt flöde i en d24 i kombo med rakt rör och högre laddtryck.
Det ljudet går säkert att få i dom flesta dieselmotorer med hjälp av kort avgasrör och krasst flöde mellan turbo och cylindrar vilket gör att turbon mer eller mindre stannar av mottrycket.
Det är åtminstone min teori.
Detta ljud hörs även på gamla lastbilar m.m.
Så det finns egentligen inte något speciellt sätt att få detta ljud på en d5252t (TDI) Älskar detta ljud på dieselbilar
Du kan få fram ett liknade ljud med en blow off Valve... och testa med eget tillverkade trattar, som har olika former och längder... men det kostar nog mera än det smakar bara för att få fram ett häftigt ljud... sedan vet jag inte om din d24 har ett slutet system... för då går det inte.
En vanlig TDi-snurra alltså? Inte vet jag. Men dessa brukar väl vara rätt trevliga att sätta evry-mod på? Har du inte det så är detta ett måste för en ungdom!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
En vanlig TDi-snurra alltså? Inte vet jag. Men dessa brukar väl vara rätt trevliga att sätta evry-mod på? Har du inte det så är detta ett måste för en ungdom!
V70 TDI lär ju bli min första bil! Måste ba hitta den rätta om man säger så, men har redan luskat fram lite, o har hitta dieskraft box elr något. Men har aldrig fattat vafan evrymod är, är inte det någonting man modifierar själv
Säkert ingen blow off Valve utan allmänt dåligt flöde i en d24 i kombo med rakt rör och högre laddtryck.
Det ljudet går säkert att få i dom flesta dieselmotorer med hjälp av kort avgasrör och krasst flöde mellan turbo och cylindrar vilket gör att turbon mer eller mindre stannar av mottrycket.
Det är åtminstone min teori.
Detta ljud hörs även på gamla lastbilar m.m.
Håller med. Låter ingenting som en dump/avlastningsventil/blow off valve. Dessutom används dom inte ens på dieslar utan måste isåfall köpa en speciell som styrs elektroniskt.
Plocka bort ljuddämparna så visslar det vid växlingar.
Säkert ingen blow off Valve utan allmänt dåligt flöde i en d24 i kombo med rakt rör och högre laddtryck.
Det ljudet går säkert att få i dom flesta dieselmotorer med hjälp av kort avgasrör och krasst flöde mellan turbo och cylindrar vilket gör att turbon mer eller mindre stannar av mottrycket.
Det är åtminstone min teori.
Detta ljud hörs även på gamla lastbilar m.m.
vilket mottryck, ?? en diesel har ju inget gasspjäll som stängs som en bensinare,, därför man ej har en dump på en diesel behövs ju ej,
Säkert ingen blow off Valve utan allmänt dåligt flöde i en d24 i kombo med rakt rör och högre laddtryck.
Det ljudet går säkert att få i dom flesta dieselmotorer med hjälp av kort avgasrör och krasst flöde mellan turbo och cylindrar vilket gör att turbon mer eller mindre stannar av mottrycket.
Det är åtminstone min teori.
Detta ljud hörs även på gamla lastbilar m.m.
vilket mottryck, ?? en diesel har ju inget gasspjäll som stängs som en bensinare,, därför man ej har en dump på en diesel behövs ju ej,
Exakt. Men det finns ändå ett system mellan turbo och cylindrar där luften ska flöda. Inget system flödar fritt. Sen har du ju även det faktum att motorn minskar i varvtal medans turbon vill fortsätta i samma hastighet då massan i turbinen ger denna en viss tröghet. Hade du inte haft någon form av mottryck i en diesel skulle det vara omöjligt att bygga laddtryck.
Inga problem alls att få bilen och dra loss på torr asfalt på 2:an. Givetvis kommer den att svartryka något helt överjävligt när moddet är aktivt men undan går det. Blir som turbobilarna från 80-talet, först händer det inte mycket och sen kommer all kraft på en gång. Mycket underhållande.
Priset är en knapp hundralapp.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Inga problem alls att få bilen och dra loss på torr asfalt på 2:an. Givetvis kommer den att svartryka något helt överjävligt när moddet är aktivt men undan går det. Blir som turbobilarna från 80-talet, först händer det inte mycket och sen kommer all kraft på en gång. Mycket underhållande.
Inga problem alls att få bilen och dra loss på torr asfalt på 2:an. Givetvis kommer den att svartryka något helt överjävligt när moddet är aktivt men undan går det. Blir som turbobilarna från 80-talet, först händer det inte mycket och sen kommer all kraft på en gång. Mycket underhållande.
Priset är en knapp hundralapp.
Vad sotar mest? Diselkraft box elr evrymod? (: Samt vad är ens skillnade på dess 2
Inga problem alls att få bilen och dra loss på torr asfalt på 2:an. Givetvis kommer den att svartryka något helt överjävligt när moddet är aktivt men undan går det. Blir som turbobilarna från 80-talet, först händer det inte mycket och sen kommer all kraft på en gång. Mycket underhållande.
Priset är en knapp hundralapp.
Vad sotar mest? Diselkraft box elr evrymod? (: Samt vad är ens skillnade på dess 2
så klart everymode,, de andra är ju MKT meroptimerade än att bara dra på diesel,, en snabb lektion i hur en dieselturbo fungerar
ju mer diesel man trycker in ju mer laddtryck får man,, så klart till en viss gräns,, och när man ger pumpen fel signaler om att ge mer diesel via everymode eller ställa upp pumpen (mekansik), så känner den ju ej av att den ger mer på lägre varv INNAN den får upp max laddtryck,, och då kolar den,, en riktig box/map känner av allt och ger mindre sås där det kan ges mindre,, meo kolar ej grovt förklarat
Inga problem alls att få bilen och dra loss på torr asfalt på 2:an. Givetvis kommer den att svartryka något helt överjävligt när moddet är aktivt men undan går det. Blir som turbobilarna från 80-talet, först händer det inte mycket och sen kommer all kraft på en gång. Mycket underhållande.
Priset är en knapp hundralapp.
Vad sotar mest? Diselkraft box elr evrymod? (: Samt vad är ens skillnade på dess 2
så klart everymode,, de andra är ju MKT meroptimerade än att bara dra på diesel,, en snabb lektion i hur en dieselturbo fungerar
ju mer diesel man trycker in ju mer laddtryck får man,, så klart till en viss gräns,, och när man ger pumpen fel signaler om att ge mer diesel via everymode eller ställa upp pumpen (mekansik), så känner den ju ej av att den ger mer på lägre varv INNAN den får upp max laddtryck,, och då kolar den,, en riktig box/map känner av allt och ger mindre sås där det kan ges mindre,, meo kolar ej grovt förklarat
Vad föredrar du. Evrymod elr diselkraft box. Detta är min första bil så vill it paja skiten haha
jag personligen hade mappat den,, boxar lurar boxen lite för lite har jag läst om,, tattartrim å uppåt,, everymode, boxar, mappning,
alla ger kraft men påverkar turbon motor dieselpump,, from bad too good så att säga,, så allt beror ju på ägaren om den är villig å slanta ut direkt å få en hållbarare motor eller snåla nu å betala haverier sen
jag personligen hade mappat den,, boxar lurar boxen lite för lite har jag läst om,, tattartrim å uppåt,, everymode, boxar, mappning,
alla ger kraft men påverkar turbon motor dieselpump,, from bad too good så att säga,, så allt beror ju på ägaren om den är villig å slanta ut direkt å få en hållbarare motor eller snåla nu å betala haverier sen
Som Granadadr säger så är mappning bäst. En dieselkraftbox är väl en mod fast i lightläge. Vill man modda själv så kan man ju montera en vridpotta och steglöst reglera effekten. Körde själv en sådan för 10 år sedan. Den höll trots en del buskörning. Kan mycket väl tänka mig köpa en till om några år när de blir skattebefriade.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!