Ghostduster92 skrev:
Hej!
Som beskrivningen nämner så ligger mina bakbromsar på.. Jag har en gång för kanske 4 månader sedan tagit bort trumman och kollat men det ser inte ut som att varken trumman eller beläggen är slut. Däremot ser vi att när vi drar åt handbromsen och sedan släpper den så följer inte den armen innuti trumman som handbromsvajern sitter i med tillbaka, den tjärvar.. vi tog försiktigt WD40 på och drog detta fram och tillbaka och då lossnade det litegrann men nu har detta kommit tillbaka. På besiktningen så sa de att det var gränsfall för han kunde knappt rulla varken höger eller vänster hjul bak. Hade han vart lite klenare hade han inte fixat det så någonting måste ju vara fel?
När jag kör bilen så mörker jag ju att det ligger på för bilen drar lite mer bensin + att när jag ska backa ut så rullar den dåligt och stannar som om jag skulle dra handbromsen.
Nudå till en lösning.. Jag är ganska säker på hur jag ska göra rent praktiskt.. men vad tror ni? Är det trumman och/eller beläggen som ska bytas? Eller är det bromsvajern? Kan det vara det att det är alla fjädrar i trumman som börjat och inte har samma förmåga eller kan det vara bromsvajern?
Med vänlig hälsning: Christian Bäckström
Använder du sällan eller aldrig parkeringsbromsen så kan vajrarna mycket väl rosta ihop!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!