Tjabba!
Vintern närmar sig och så också alla roliga byggen att följa och inspireras av.
I år tänker jag sälla mig i ledet med de andra och själv ta mig an ett bygge.
Bilen köptes slutet av 2018 tänkt som en vettig daily att köra familjen i men med tiden började jag gilla den mer och mer. Fälgar införskaffades från min gode vän och sponsor 59North, valet föll på S-001 19"x8.5". Hjulen sitter som gjutet och färgmatchar bilen perfekt!
Med tanke på mitt medlemskap i Low Life of Sweden (Low Life Family för oss i crew) så kändes det inte mer än rätt att smälla dit coils också. Bilen blev mer och mer i min smak och efter det har det mest hänt mindre ingrepp så som camberplattor och folie på strålkastarna.
Jag har en (mer eller mindre) färdig plan i huvudet hur jag ska gå tillväga med bilen i vinter.
Exteriör:Breddning hade varit coolt, det kan jag ärligt säga att jag
aldrig sett IRL på en Skoda.
En annan front plus läpp hade varit ruskigt snyggt då bilen ska ner ännu mer till marken, först måste jag dock hitta kortare och hårdare fjädrar.
Takvinge, fast med en egen touch kommer förhoppningsvis att ta form med hjälp av en vän.
Fälgarna ska lackas om, det kommer det bild på inom kort.
En custom-grill ska tillverkas, planen för hur det ska göras är än så länge inte klar men jag ska ge det ett ärligt försök iaf
Interiör:Först ut är taket och övrig ljus textil som ska färgas svart. Förstår inte alls hur Skoda tänkte när de valde att göra
allt svart, utom just a/b/c-stolparna och taket.
Ratt och växelspaksknopp ska bytas, original är verkligen horribelt fula.
Silverlackade detaljer/lister ska folieras.
Ljudanläggningen ska få en helrenovering,
allt ska bytas ut och skuffen kommer att få en förvandling
Ja, det var inledningen på vinterprojektet.
Hade varit skoj om folk kom med åsikter, tips och feedback!
Ha det gött!